Avatar billede guldfisken19 Nybegynder
22. juni 2015 - 19:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

buy2cheap malware

Hej!

Min computer har på en eller anden måde fået en virus/malware som gør følgende:
-Når jeg klikker på et link, åbner den et vindue med en reklame sponsoreret af noget der hedder buy2cheap
-Når jeg søger på google er de første resultater sponsoreret af buy2cheap

Er der nogen derude, der ved hvordan man fjerner dette, kunne det være virkelig rart!! Har søgt på google hvad jeg kan gøre - på en side blev det foreslået at installere et program kaldet spyhunter, men det virkede ikke rigtig for mig..

venlig hilsen
Andreas
22. juni 2015 - 22:13 #1
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2015 - 22:18 #2
Enig i brug af Adwcleaner, men vil anbefale du gennemfører hele denne pakke:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede eurositi Ekspert
23. juni 2015 - 11:37 #3
Jeg har været udsat for en browser-app, som hedder noget med Discount~ på et par gange på det seneste.

Jeg anbefaler, at du kører en tur med Malwarebytes eller en anden malware-scanner som det første (gerne i Fejlsikret tilstand - tryk F8, når computeren booter).

MEN: Scannerprogrammet fjerner IKKE selve browser-appen.
Dén kan du dog nemt selv fjerne. Bare gå til Indstillinger > Udvidelser i din(e) internetbrowsere og vælg "Fjern" ud for Buy2cheap eller hvad der ellers kunne ligne uønskede apps i browseren.

Luk herefter browseren helt og genstart computeren.
23. juni 2015 - 23:25 #4
Ref #3: Alt det du skriver gøres smartere/bedre med proceduren i #2 !!!
Avatar billede eurositi Ekspert
24. juni 2015 - 12:03 #5
Ref #3: Alt det du skriver gøres smartere/bedre med proceduren i #2 !!!

@ #4
Det er grundigere, men næppe hurtigere (smartere). Jeg anerkender fuldt ud, at dette bør være standardprocedueren, når man har fået sin computer inficeret. Men har du testet, at det rent faktisk er nødvendigt at køre tre scanninger med tre forskellige programmer ift. denne type adware?

Jeg har selv haft mulighed for selv at teste hvor lidt/meget der skal til for at fjerne netop denne type uønskede browser-applikationer tre gange på forskellige PC'er inden for det sidste par måneder. Det så ud til, at infektionen var meget overfladisk.

En enkelt MWB (quick) (eller ADW) scanning var nok - bare husk samtidig at fjerne appen fra webbrowseren. Alt i alt tager det højst 10-15 minutter på denne måde. På den anden måde tager det op mod 40-45 minutter - og det forhindrer jo ikke, at adwaren kan komme igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2015 - 23:09 #6
Det er muligt at man kan "nøjes" med mindre scanninger af computeren for at fjerne en specifik ting der driller. Men som regel ligger der flere ting og driller samtidigt uden man lige ved af det, og det er så derfor jeg anbefaler at man kører hele pakken.
25. juni 2015 - 05:32 #7
Ref #6: ENIG !!!

Der er altid en masse extra utøj !!!
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2015 - 00:24 #8
Alt i alt tager det højst 10-15 minutter på denne måde. På den anden måde tager det op mod 40-45 minutter

Og ....

Man kan ligeså godt gøre det grundigt første gang, så man ikke skal til det igen, fordi man ikke fik det hele med.

og det forhindrer jo ikke, at adwaren kan komme igen.

Det er heller ikke det processen handler om - forhinde at det kommer igen gør man ved ikke og klikke på alt det der virker tillokkende på interneret.
26. juni 2015 - 05:34 #9
Skal vi have <guldfisken19> på banen igen ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2015 - 08:30 #10
#9 Ja det ville  være dejligt med en tilbagemelding.
#8 Helt enig i dine betragtninger :-)
Avatar billede guldfisken19 Nybegynder
04. juli 2015 - 01:08 #11
Hej igen.

Undskyld for den sene tilbagemelding. Og tak for de mange svar! :)
Nu har jeg prøvet både med AdwCleaner, CCleaner samt Malwarebytes Anti Malware og der er desværre ingen af dem der har fjernet problemet.. De har ellers rydet en del uønskede filer fra computeren, men desværre ikke Buy2Cheap, så nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre.
Jeg har også været inde under udvidelser, men der ligger Buy2Cheap ikke.

Det med at ligge logsne op ved jeg ikke hvordan man gør.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2015 - 07:16 #12
Med hensyn til Malwarebytes, huskede du så at vælge at den skulle fjerne det valgte?
Du burde finde loggen til Malwarebytes under historie og gå i logs der.
AdwCleaner genstartede computeren og viste en log ikke?

Prøv denne her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2015 - 07:22 #13
Prøv evt også at gå ind i browseren og nulstille dine indstillinger der.
Avatar billede guldfisken19 Nybegynder
04. juli 2015 - 18:35 #14
Fik slettet de filer Malwarebytes havde fundet på computeren og nu dukkede der pludselig noget der hedder cheapncheap op under udvidelser i min browser. Slettede denne og nu er jeg fri for problemet! :D

Mange tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2015 - 21:56 #15
Velbekomme :-)