Avatar billede mjansen Seniormester
23. juni 2015 - 12:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

php imap bcc

Hej

Ved godt at man ikke kan se bcc, når man modtager en email.

Men kan det passe man heller ikke kan se det når man er bcc modtageren?

Prøver at rette en email funktion til som automatisk behandler emails, der er så nogen der er begyndt at sende email som bcc, så ville gerne kunne håndtere disse også.

Et forsøg sender en email til som bcc til xxx@yyy.dk og modtager denne email.

Jeg går så ind og kigger på:
$header = imap_header($inbox, $count);
var_dump($header);

søger efter xxx@yyy.dk men den kommer ikke med, kan det passe?

Mit system er kodet så jeg bruger emailadressen til at dekode og valider emailen.
Avatar billede JacoDK Nybegynder
24. juni 2015 - 15:18 #1
Hej mjansen,

Min erfaring er at BCC ikke er tilgængelig i headeren, men hvis du kigger i dokumentationen, så skulle den være tilgængelig ved følgende:

$headers->bcc

      $headers->bcc[$i]->personal
      $headers->bcc[$i]->adl
      $headers->bcc[$i]->mailbox
      $headers->bcc[$i]->host

/* bcc - an array of objects from the Bcc: line, with the following properties: personal, adl, mailbox, and host */

Så hvis du ikke kan hente disse informationer ud af headeren, så er der desværre ikke så meget at gøre.

http://php.net/manual/en/function.imap-headerinfo.php
Avatar billede mjansen Seniormester
25. august 2015 - 23:46 #2
Jamen så fik man heller ikke løst dette problem, men så må man jo snog sig uden om....