Avatar billede johnnylassen Seniormester
23. juni 2015 - 22:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Web foto.

Har en Synology 212. Dejlig maskine :-)
I biblioteket "web" kan man lave en webserver.
Jeg kunne godt tænke mig at bruge webserveren til at kunne lægge billeder ind så en privat skare kan få et password og se se billeder.
Har prøvet at lægge noget Jomla halløj ind. Du kan se det her: http://94.145.225.130/

Jeg kunne godt tænke mig noget mere enkelt med samme funktion. Det der ligge nu har en million mapper og lige så mange filer. Ka ikke lige gennemskue hvor jeg smider billeder, så de kan ses fra web.
Så altså en enkelt struktur. Password adgang til billeder og må gerne kunne køre diasshow. Nogle gode ideer?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juni 2015 - 22:40 #1
Har du evt. overveje at bruge Photo Station til det ?
Jeg har dog aldrig selv fået det til at spille 100%, men det skulle netop virke som du efterspørger.
Og det er jo netop en "app" der kommer med din nas.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
24. juni 2015 - 07:34 #2
Ja det er overvejet og virker egentlig også. Problemet er blot, at den lister alt i "Photo" på NAS'en og hvis jeg giver f.eks. dig adgang, kan du se alle undermapper og dermed billeder. Hvis man kunne tildele rettigheder til undermapper var det som fint nok, men det kan man ikke. Så en skidt løsning..
Endvidere skal den også kunne tilgås fra web uanset om man kører MAC, PC eller tlf.
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2015 - 08:19 #3
Som jeg læser det her:

https://help.synology.com/dsm/?section=PhotoStation&version=6.3&link=photo.html

Så kan du oprette albums og tildele rettigheder på dem?
Men det er måske ikke "godt nok" ? :o)

Jeg tror bestemt photo station kan tilgåes fra "alt" med en browser.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
24. juni 2015 - 09:26 #4
Så ar jeg leget lidt med dit forslag. Er på sporet :-)
Jeg har jo en h....... masse album.
Hvis jeg sætter password på album "ferie 2015", ja så bliver man prompted når man vil ind i det. Men alle de andre album er tilgængelige og det vil jo være et heftigt arbejde at skulle beskytte samtlige mapper med password...
Så jeg forestiller mig så, at man ude fra logger på med sig eget brugernavn og så kan se præcis de album jeg har givet pågældende bruger rettigheder til. Men syntes ikke lige jeg kan få det til at spille.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
04. november 2015 - 21:53 #5
lukker