Avatar billede Beach Mester
24. juni 2015 - 03:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mklink Win7 problemer

Hey - Kort fortalt så er jeg løbet 101% tør for plads på c:/ og skal derfor have flyttet en masse programmer mm. fra C til andre drev på maskinen. Har tidligere brugt en promt og tastet mklink kommandoen manuelt for at linke OS fra et dir til et andet.
Dette har været MEGA langsomligt da nogle programmer mm. ikke sådan bare lader sig flytte. Har derfor snasket min maskine ind i endnu mere snavs ved at installere "Link Shell Extension" som iflg div info giver mig options på at fuske-linke til andre drev. Kan ski bare ikke lige få det til at spille eller virke som det skal!
En der ude det kan "oversætte" manualen så jeg kan bede windåse om at tro et f.eks c:/blablabla ligger på z:/blablabla ?
http://schinagl.priv.at/nt/hardlinkshellext/linkshellextension.html#introduction
//Beach
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juni 2015 - 09:24 #1
Uanset om det er Hdd eller ssd så bør du aldrig bruge mere end 75% af diskens kapacitet.. Når det smartphonå er skrevet er det så en ssd eller hdd du har i din pc?

Har du data på c drevet eller kun os og programmer?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2015 - 11:06 #2
større disk - klone og udvide partition?
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. juni 2015 - 12:37 #3
Jeg ville aldrig flytte installerede programmer på windows - til nøds ville jeg afinstallere og gen installere.
Til gengæld vill jeg meget gerne flytte bibliotekerne dokumenter, musik, video og billeder -Dejligt at de er væk fra C hvis man skal gen installere styresystemet.
Men find ud af hvad der fylder - det kan meget vel være system gendannelsespunter og afinstallerings muligheder fra windows update - her kan du måske undvære det meste.
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. juni 2015 - 14:45 #4
Det er bare at højreklikke på den enkelte mappe og i fanebladet placering ændre C: til D: (eller hvilket drev man nu vil bruge)

Før i tiden kunne man ændre alle på en gang ved at markerer dem man ville flytte og nøjes med at ændre C: til D:

Eller man kunne oprette en ny mappe på D: drevet kaldet bruger eller user, oprette en undermappe med brugernavnet og derefter højreklikke på ikonerne og trække dem over i den nye mappe og vælge flyt.

Og så ellers læse hvad Windows spørger om under vejs
Avatar billede Beach Mester
08. juli 2015 - 11:06 #5
Hmmm

Blueeyez-> ssd eller hdd mm. har vel ikke meget med mit spørgsmål at køre. Uanset hvilken type drev så er løsningen den samme,

claes57-> Jeps større disk er en løsning men ikke det jeg spørger efter;-)

kurt54-> Ikke noget problem at flytte (henvise) filer og progrqammer, kan faktisk gøre windows hurtigere hvis det gøres rigtigt.

jensenjs-> Kan ikke gøres med systemfiler i windows

Jeg har efterfølgende selv fundet ud af hvordan programmet Link Shell Extension virker, så lukker og slukker her.

Nogle der ønsker point for deres hjælp?

//B