Avatar billede dagsberg Novice
24. juni 2015 - 22:32 Der er 1 kommentar

Ulovlig distribution af powerpoints på slideplayer.dk

Jeg har fremstillet en del powerpoints, som jeg distribuerer via min hjemmeside, dagsberg.dk
Disse powerpoints er ophavsretsligt beskyttet - hvilket også ekstra fremgår af en tekst på hjemmesiden.
Men nu opdager jeg, at "man" har downloadet materiale fra min side og distribueret dette via gratis-hjemmesiden slideplayer.dk.
Dette er jeg naturligvis ikke tilfreds med. Så hvad kan jeg gøre for at forlange materialet fjernet?
Siden er registreret i Rusland, og man kan registrere sig som bruger på siden og derefter uploade powerpoints til distribution i et større forum. Jeg kan se, hvad de brugere, der har uploadet materialet, hedder - men kan ikke se nogen mailadresse, så jeg kan kontakte dem.
Er der nogen, der har lignende erfaringer og evt. ved, hvilke muligheder jeg har?
Avatar billede kurtba Ekspert
24. juni 2015 - 23:13 #1
Det er jo nok hjemmesidens ejer du skal kontakte, og det kan du gøre via Feedback nederst på siden.
Om det hjælper, skal jeg lade være usagt.
De skriver jo intet om sig selv, og hvem de er, så det sammenhold med at den hostes i Rusland er ikke noget godt udgangspunkt.