Avatar billede BATMANWASHERE Nybegynder
25. juni 2015 - 02:14 Der er 8 kommentarer

Rootkit/malware - langsom pc!

Hej alle,
Jeg er næsten 100% sikker på at min PC gemmer på et rootkit/malware.
Jeg kan ikke slå Windows Defender til, når jeg prøver tænker computeren/svarer ikke i nogle minutter og jeg får en besked med "fejlkode: 0x800705xb4" desuden bliver mit antivirus program MSE slået fra, når jeg tænder pc'en.
Jeg har haft det problem med Windows Defender i lang tid. Men det har ikke været et problem siden her fornylig - den sidste månedstid hvor min pc er blevet super langsom..
Min pc har kunne klarer de fleste spil på Ultra (WoW, LoL osv), nu kan den dårlig nok på low. Men det er ikke kun mine wow - de alle har problemer med fps er lavt nede. Men alt andet på min pc er langsom, hvis jeg skal søge på nettet tager det evigheder og resten af computeren bliver sløv og langsom.
Det er ikke internettet, det ved jeg med sikkerhed og har fornyeligt sat nyt motherboard i.
Jeg bruger Windows 7, det er en delvis selvbyg pc fra sharkgaming (silent shark)
Jeg bruger MSE og Malwarebytes som begge ikke kan finde nogle inficerede objekter :-/
Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal skrive? I må endelig sige til hvis vil have mine pc detaljer, nogle logs af scans eller hvis jeg kan installere noget der kan fjerne det!

Når ja, glemte at skrive, at jeg op til flere gange har renset min pc og geninstalleret Windows 7 og grafikkortne - går udfra det er nogenlunde det samme som at geninstallere til fabriksindstillingerne. Men heller ikke det, har hjulpet. Nu ligger alle mine spil osv på et eksternt harddrive da jeg tænkte det ville hjælpe mod min pc'S sløvhed

Håber i kan hjælpe mig, mange tak på forhånd og endelig sig til hvis jeg kan gøre noget :)
Avatar billede kimtheman Novice
26. juni 2015 - 00:02 #1
Når du skriver du har geninstalleret Windows. Har du så geninstalleret så du skulle til at installere nye drivers osv igen?

Da min erfaring er at når man laver en ny ren installation så er virus og andet snavs som regel væk.

Mvh. Kim
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2015 - 00:17 #2
Har du sat Malwarebytes til at scanne efter rootkit - det er som standart ikke aktiveret.

MSE er så dårlig at microsoft anbefaler an man bruger et andet antivirusprogram end deres eget.

http://www.pcauthority.com.au/News/358298,microsoft-security-essentials-is-just-about-good-enough---and-no-more.aspx?eid=19&edate=20130926&utm_source=20130926&utm_medium=newsletter&utm_campaign=daily_newsletter&nl=daily&eaddr=davidvidos@novaitgroup.com.au

Jeg bruger MSE og Malwarebytes som begge ikke kan finde nogle inficerede objekter :-/

En sløv computere kan der være mange forkklaringer på.
Avatar billede BATMANWASHERE Nybegynder
29. juni 2015 - 21:57 #3
Hej Kim,

Altså, jeg har smidt min Windows 7 CD i, og (gen)installeret. Det kræver at jeg skal installere alt forfra - drivers, grafik, div. programmer.

Det burde det også, men ikke i dette tilfælde. Jeg følte min computer lige pludselig blev sløv - så jeg rensede min computer og derefter geninstallerede det hele, det har ikke hjulpet :-/
Avatar billede BATMANWASHERE Nybegynder
29. juni 2015 - 22:00 #4
@pixxel

Jeg har sat Malwarebytes til at scanne efter rootkit på alle mine drev og ekstern harddisk, den er ikke kommet frem og sagt der var noget. Jeg har tidligere haft det problem med Windows Defender ikke ville slå til, og en anden person herinde mente det kunne være et "ZeroAcess rootkit" eller noget i den stil.

Tjah, burde købe et bedre antivirus, men det er ikke fordi jeg bruger nettet til så meget andet end at tjekke information angående mine spil, mail og diverse skole ting.
Avatar billede f-arn Guru
30. juni 2015 - 09:23 #5
Det var et ZeroAccess/Sirefef Rootkit du havde, og på Win 7 skal Windows Defender være deaktiveret i Registreringsdatabasen når du bruger MSE :)
Avatar billede BATMANWASHERE Nybegynder
02. juli 2015 - 19:16 #6
@f-arn

Hvad mener du med at det "var" et ZeroAccess/Sirefef Rootkit jeg havde?
Det undrer mig dog at MSE gør at Windows Defender bliver deaktiveret og ikke muligt at genaktivere men bare crasher i stedet.
Jeg vil næsten og tro med sikkerhed at hvis jeg fjernede MSE ville jeg fortsat ikke kunne aktivere Windows Defender.

Mit problem er stadig ikke løst, skal jeg eventuelt sende nogle logs ind? min PC er stadig utrolig langsom til tider. F.eks fornylig sad jeg og spillede WoW, og åbnede Skype for at snakke med en ven. Skype kørte så langsomt at det stoppede med at virke og fik beskeden "din computer kører langsomt og kan derfor være årsagen til ringe opkald" samtidig droppede min FPS i WoW til de der 1-10 / frøs engang i mellem :-/
Avatar billede f-arn Guru
02. juli 2015 - 21:38 #7
Hvad mener du med at det "var" et ZeroAccess/Sirefef Rootkit jeg havde?

DDS loggen viste at du med 85/90 % sandsynlighed havde et ZA Rootkit, men loggen fra aswMBR afgjorde det.

Det undrer mig dog at MSE gør at Windows Defender bliver deaktiveret og ikke muligt at genaktivere men bare crasher i stedet.

Det omtalte jeg allerede dengang, og på det tidspunkt var Windows Defender nøglen i Registreringsdatabasen ok :)

Jeg vil næsten og tro med sikkerhed at hvis jeg fjernede MSE ville jeg fortsat ikke kunne aktivere Windows Defender.

Det ved jeg ikke noget om, for din Windows installation kan jo være i udu.

------

Har du overhoved fået konstateret Malware på den PC siden dengang?
Avatar billede BATMANWASHERE Nybegynder
05. juli 2015 - 23:18 #8
@f-arn

Det tror jeg ikke, det "værste" jeg har været ude for siden da, var nogle "PUP's" og ét program der nægtede at blive slettet. Derefter geninstallerede jeg W7 og det var der ikke længere. Så altså, jeg har ikke fået nogle beskeder om at MalwareBytes har fundet nogle malwares siden da. Men, dengang vi kiggede på det, havde jeg heller ikke de problemer, det var noget du kunne se i logs som et "dumt" menneske som jeg, ingen idé har om.

Jeg tænker, hvis det nu ikke er det som er problemet - kunne det så være min PC der er noget galt med? Jeg fik for nogle måneder siden udskiftet mit motherboard tror jeg nok det var.. - pga overhedning. Kan det eventuelt være det, eller andre ting som har taget skade af den varme overtiden / eller for gammelt? som er årsag til hele min pc bare generalt er langsom? :-/