Avatar billede dogtown Seniormester
25. juni 2015 - 12:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skjule eller vise et felt hvis et andet felt er tomt for værdi

Jeg har en database hvor der kan tastes ind fødselsdato, hvorpå alder ud i fra en given dato i skemaet giver alder med datediff. Men hvis man ikke kender fødselsdato og springer over felt, bliver alder felt tomt, da vises et felt for at manuelt taste ind en ca. alder.

Grund til at skule det manuelle alder-felt, er for at mindske forvirring i skema. De to alder felt ligger over hinanden og felt med datediff-beregningen er ikke med tabulatorstop, sådan at man kan taste i felt.

[F_dato] = Fødselsdato
[Dato] = Manuelt indtastet dato
[txtAutoAlder] = Felt med datediff
[Alder] = Hvor man selv kan taste ind alder manuelt

Jeg benytter nu koden i VBA:
If Me!txtAutoAlder >= 1 Then
            Me!Alder.Visible = False
        Else
            Me!Alder.Visible = True
        End If

Dette fungerer de første gange mand taster ind oplysninger og så forsvinder [Alder] felt ind til jeg lukker skema og åbner det op igen.

Hvordan kan jeg gøre det anderledes?
Avatar billede dogtown Seniormester
25. juni 2015 - 12:36 #1
Hmm Jeg erfarer at koden virker når jeg går ud af F-dato, men hvis jeg går frem og tilbage mellem posterne, læses jo ikke koden.
Avatar billede terry Ekspert
25. juni 2015 - 13:44 #2
"Hvordan kan jeg gøre det anderledes? "

Why 2 "alder" fields? If user enters b,day then calculate [Alder], if user enters [Alder] assume this is correct. When form is about to be updated you could check if a b,day has been entered and check contents of [Alder]. If its OK then continue, if not ask user to confirm.
Avatar billede fdata Forsker
25. juni 2015 - 14:17 #3
Læg en kopi af koden i VedAktuel/OnCurrent hændelsen
Avatar billede dogtown Seniormester
25. juni 2015 - 14:49 #4
Takker for hurtige svar:
Det som hjalp mig denne gang var fdata Var omtalen "VedAktuel"
Som jeg ikke kunne finde, så det måtte jeg google og da fandt følgende artikel: http://www.eksperten.dk/guide/197.
Så der har jeg lært noget nyt i dag også :-). Den ny viden løser også et andet problem/udfordring jeg havde. Så det er win-win i dag!

Takker for hjælpen!
Smider du et svar fdata!

HPN
Avatar billede fdata Forsker
25. juni 2015 - 15:35 #5
Et svar