Avatar billede havmaage Juniormester
25. juni 2015 - 22:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

markere data plots på kort

Hejsa
Jeg mangler en kickstart / inspiration til at komme i gang med følgende fritids projekt.
Jeg ville gerne med geo kordinater længde og bredte grader indsætte punkter på et danmarks kort.

Min plan er at kortet skal være delt op i enten kordinater, kommune grænser eller regionsgrænser.

Jeg har data i  en mssql server med geo kordinater tilhørende addresser og ville egentligt bare plotte disse ud så jeg kunne få et visuelt billede over hvilke dele af landet disse data er fordelt.

Jeg arbejder mest i mssqlserver, reporting services og c#, men det vigtiste er egenligt hvor jeg skal starte så jeg kan få lavet en lille prototype og lære lidt om hvordan det virker og om man skal downloade kort eller kalde en webservice / API eller andet.

Håber der er nogle derude der vil hjælpe mig i gang evt. med links, kode stumper, anbefalinger til kort udbyder m.m
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2015 - 09:57 #1
Hvad skal det munde ud i? App? Web? eller?
Avatar billede havmaage Juniormester
26. juni 2015 - 10:32 #2
Det ultimative var at få det incorporeret i en Reporting Services Rapport.
Måske noget med at generere kortet og indsætte dem som pic eller lign.
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2015 - 19:53 #3
Det er ikke noget jeg har erfaring med - men jeg vil gætte på at du kan benytte Bing maps - https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee240845.aspx - eller alternativt Googles via Google Maps Static Maps AP.
Avatar billede havmaage Juniormester
23. september 2015 - 08:13 #4
keyzersoze->
Undskyld den sene tilbagemelding, men der en masse ting omkring denne opgave der lige skulle falde på plads.

Jeg har undersøgt både Bing Maps og GoogleMap Static Maps. Jeg kan få begge til at virke i en alm. gammeldaws winform applikation. Og jeg er blevet klogere på hele konceptet.
Så du har faktisk fortjent disse point hvis du vil lægge et svar.
Avatar billede keysersoze Guru
23. september 2015 - 12:46 #5
svar