Avatar billede AndersNielsen123 Nybegynder
28. juni 2015 - 16:11 Der er 5 kommentarer

Pocketbike

Hej jeg er 14 år og har fundet en pocketbike.
Inden jeg køber den vil jeg vide om der er nogen regler omkring alder, fart, steder man må køre og om man skal have en forsikring?

Håber i kan hjælpe mig:)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2015 - 16:47 #2
Du må køre på privat område, hvor der ikke kommer andre. Dvs ikke indkørsel (bruges af post) og heller ikke have (skat har fri adgang). Så på lukket bane - og ikke til/fra bane.
Husk, du er uforsikret for de skader, der kan ske. Så det kan hurtigt blive mega-dyrt. Få også accept fra forældre, da nogen jo skal betale evt skader.
Avatar billede AndersNielsen123 Nybegynder
28. juni 2015 - 18:14 #3
Hvad hvis jeg kommer til at skade nogen, er der heller ikke noget der forsikre en?
Avatar billede Blueeyez Mester
28. juni 2015 - 18:55 #4
#3 det bliver af din egen lomme.. Tvivler på der er forsikringer der dækker det medmindre det sker på en lukket bane (såvidt jeg kan læse mig til, men tag en snak med politiet)..
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2015 - 19:19 #5
Hvis du selv kommer til skade, så skal din familie have en ulykkesforsikring der inkluderer farlig sport. Dvs der skal være tegnet en ekstra dækning, da den normale ikke dækker. Igen, det skal være clearet med forældre. Det kan blive virkeligt dumt for din fremtid, hvis det ikke er ordnet.