Avatar billede ovec Juniormester
28. juni 2015 - 20:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fremstilling af bordkort

Jeg skal lave en flok bordkort.

Forestiller mig noget der i størrelse ligner 2 visitkort (i størrelse)

Der skal skrives et navn på den der skal sidde på den pågældende plads - + et billede der passer til lejligheden samt lidt tekst der henviser til festlejligheden

Kortet bøjes så det kan stå på bordet - og tekst og billede skal jo så kun stå på den ene side

Har søgt i programmerne Word 2010 og Word 2013 samt Publisher 2010.

Men her kan jeg ikke rigtigt finde nogle gode oplæg - Computer Viden - giver en vejledning om en form der ligger i Publisher - men den ligger der bare ikke - det kan være at det ligger i en anden udgave af Publisher
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2015 - 20:33 #1
http://www.vistaprint.dk/gallery/IOICdQcBAAAAnwA=/personlige-visitkort/bordkort/hvide.aspx
køb et antal - efter dit design. Navn på de enkelte håndskrives så på. Brug fx en kobber-farvet pen til kobberbryllyp, osv - måske en lyserød til piges barnedåb.
Avatar billede ovec Juniormester
28. juni 2015 - 20:47 #2
claes57 - tak for forslaget - det er ikke så meget det mindre beløb, men jeg ville gerne have en "selvfremstillet" model - jeg har selv fremstillet indbydelser og menukort så derfor ville jeg gerne have et bordkort i den samme stil.

Og jeg har på fornemmelsen at der ligger et eller andet program et eller andet sted - det er bare om at finde det
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2015 - 21:15 #3
Så er der fx http://www.avery.dk/avery/da_dk/Produkter/Visitkort/?Ns=Rank
I word kan du vælge print på det relevante avery-arknummer, så det passer. Du kan lege lidt med word først, så du får den til at skrive på hvert andet kort - kan laves, så du har en forside og en bagside.
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. juni 2015 - 21:27 #4
Har du evt. forsøgt denne: http://www.computeraben.dk/word-skabber
Avatar billede kurtba Ekspert
28. juni 2015 - 21:30 #5
Man kan selv lave en skabelon i Word.
Men ellers kan du gratis hente nogen her, som man så selv kan redigere i.
http://www.jepela.dk/kort-invitationer-bordkort.html

Her er nogen, som kan laves online, hvis man synes de passer til lejligheden
http://www.invitationerogbordkort.dk/bordkort/
28. juni 2015 - 23:05 #6
Du kunne også lave det i HTML.

Men husk at style det hele til den rigtige størrelse.

Kristian
Avatar billede ovec Juniormester
11. juli 2015 - 17:17 #7
Tak skal i have alle sammen - jeg har fået løst problemet - og jeg vil have sagen afsluttet - jeg har ikke brugt nogle af de foreslåede modeller - men den der kommer nærmest på er jakobdo.

Den foreslåede model var den jeg anvendte,men den jeg hentede på nettet - der var 4 kort på en A4 side men problemet var at når jeg skulle sætte 4 forskellige navne på de 4 kort - det gik ikke - jeg kunne sætte 3 navne på men jeg kunne ikke sætte 4 på - så jeg droppede den model og lavede en i Publisher med felter jeg selv satte op - så kunne jeg have 4 forskellige navne på - denne side kopierede jeg så - gav den et andet navn - udskiftede navnene - og til sidst havde jeg så et større antal sider alle med  4 forskellige navne på - så problemet er løst.

Jeg syntes at jakobdo skal have points da det var hans forslag der kom tættest på løsningen af mit problem - men også tak til jer andre at deltage.

jakobdo er du rar at lave et indlæg så jeg kan afslutte med påoints til dig
Avatar billede ovec Juniormester
28. august 2015 - 23:57 #8
Hej med jer
Der har ikke været et tilbage svar fra jakobdo og jeg ville gerne have sluttet sagen - er der en af jer andre der vil lægge et svar så jeg kan afslutte sagen
mvh
Ove
Avatar billede kurtba Ekspert
01. september 2015 - 00:01 #9
Hvis ingen andre vil svare gør jeg, så du kan lukke korrekt.
Avatar billede ovec Juniormester
01. september 2015 - 12:20 #10
Så slutter vi sagen - tak for hjælpen