Avatar billede mark5 Nybegynder
28. juni 2015 - 20:48 Der er 4 kommentarer

Min Pc bliver for varm

hej allesammen jeg har et spørgsmål min pc bliver altså for varm så den giver nonge gange en mærklig buzzing lyd og fryser andre gange slukker den og tænder og giver BSOD

jeg har et program som hedder CPUID HWmoniter som viser at den bliver for varm den er

Core 0
Core 1
Core 2
Core 3
Package

TMPINO

de ting bliver for varme nonge gange rykker de sig fra standard 39 til 52 som gør jeg kan spille nonge gange hvis de ikke rykker sig kan jeg slet ikke spille nonge spil
Avatar billede kurtba Ekspert
28. juni 2015 - 21:13 #1
Det kan sagtens skyldes, at den er fyldt med nullermænd. Du skriver ikke om det er en stationær eller en bærbar.
I en stationær af med sidedækslet og blæs luft ind alle steder, hvor der er kølere. Husk at blokere propellerne når du blæser, idet de ellers kan nå op i svimlende hastigheder, som ødelægger lejet.
på en stationær sidder der en stor køleenhed oven på cpu.en med køleribber. Det er typisk disse riller som er fyldt med nullermænd, så den luft som blæseren vil blæse ned mod cpu.en via rillerne aldrig når frem. Derved bliver den overophedet.
I en bærbar vil der være udluftning i en af siderne eller på bagsiden. Her vil det være en fordel at tage nogle af dækslerne af i bunden, så man evt. kan komme til cpu og grafikkort og blæse derfra og ud af luftkanalerne. Her skal man så vidt muligt også blokere propellerne. Alternativt pas på med at bruge for kraftigt lufttryk.
Avatar billede mark5 Nybegynder
28. juni 2015 - 22:03 #2
jeg har fået fjernet alt støv idag men den bliver stadig for varm
Avatar billede kurtba Ekspert
29. juni 2015 - 00:07 #3
Nu læste jeg lige dit oprindelige indlæg igen.
Er det rigtigt forstået, at når du skriver, at den bliver for varm, så er det når den bliver 52 grader?
Det synes jeg ikke er en speciel høj temperatur på en cpu, så måske ligger dit problem et helt andet sted.
Hvad skriver den når den laver blå skærm. Fejlbeskeden der kan mange gange lede på sporet af problemet.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2015 - 07:05 #4
Fejlen er nok mere grafikkortet. Cpuen kan nok klare at blive op til 75 grader hvis ikke mere.. min har været 85 grader og kan tåle at blive 100 grader..