Avatar billede alham1982 Nybegynder
28. juni 2015 - 22:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 opgradering

Jeg nedgraderede min Windows 8 pc lige da jeg købte den. Den havde Windows 8 basic dansk installeret. Jeg har i dag Windows 7 Enterprise installeret. Jeg kunne dog godt tænke mig at opgradere igen, men synes ikke rigtigt jeg kan skaffe en Windows 8 Basic ISO fil. Er der nogen af jer der har en idé om hvor jeg kan finde den henne? Eller en Windows 8.1 Basic hvis OEM licensen acceptere den.
Anyone?

På forhånd tak
Avatar billede tiger_dk Mester
29. juni 2015 - 00:16 #1
Du har jo mulighed, når du har Windows 7, at få Windows 10 gratis !

http://www.microsoft.com/en-gb/windows/windows-10-upgrade
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2015 - 07:00 #2
Avatar billede hjolsen Ekspert
29. juni 2015 - 08:14 #3
#1-2 - Man kan dog ikke opgradere til Windows 10 fra enterprise versioner http://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq
Du kan hente win 8 her :
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/create-reset-refresh-media
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2015 - 10:07 #4
#3 ville nu os blot giver spørger linket på dansk ;)
Jeg skal ikke i nærheden af at have Windows på mine madkiner ;)
Avatar billede alham1982 Nybegynder
03. juli 2015 - 19:46 #5
For at oprette et medie, kræves det at man har en licens. Licensen er ikke tilgængelig da den er 'indbygget'i BIOS. Man kan kun lave et recovery medie hvis man har en 'fysisk' licens, dvs hvis man altså har en betalt licens...
Avatar billede hjolsen Ekspert
04. juli 2015 - 01:08 #6
#alham -
Ikke helt korrekt - du kan med det link jeg har lagt hente win 8 og installere på alle maskiner , dem der er "født" med win 8 vil automatisk bruge den licens der er  i bios, andre kræver at du indtaster en licens selv.
Avatar billede alham1982 Nybegynder
05. juli 2015 - 10:26 #7
Hjolsen. Da du virker helt overbevist om dette, så lukker jeg den her og prøver det. Tak for hjælpen alle.
Avatar billede alham1982 Nybegynder
05. juli 2015 - 10:28 #8
Du får pointene.