Avatar billede mattiase Nybegynder
29. juni 2015 - 09:36 Der er 9 kommentarer

Hjælp til valg af ny router

Hej.

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe med dette, da jeg lidt er på bar bund.

Jeg står og skal købe en ny router som også kan agere VPN-server, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal investere i, da der jo også er mange andre faktorer som spiller ind i valg af ny router.

Efter lidt research vil det optimale valg være ASUS RT-AC68U, men da det ikke behøver at være toppen af poppen, og løsningen også gerne må være noget billigere, håber jeg at jeg kan få et godt forslag herinde?

Det må meget gerne være en AC, da jeg lidt kan fornemme at det er fremtiden.
Mit hjemmenetværk er fra TDC, og jeg har en almindelig TDC homebox.

Alle gode forslag er velkomne :)
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2015 - 10:11 #1
High end routere ef vidst ikke noget du kan undgå, da det er dem der har power nok til at agere som vpn server..

http://www.greycoder.com/best-vpn-routers/
Avatar billede mattiase Nybegynder
30. juni 2015 - 08:35 #2
Tak for svaret.

Jeg er nu endt ud med disse 3 muligheder, så hvis nogen har erfaring med disse, må I gerne sige til.
Det virker dog umiddelbart som om, at det kun er den fra Asus, som har mulighed for at agere VPN server.

ASUS RT-AC56U
TP-Link Archer C5
Netgear R6220
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juni 2015 - 08:44 #3
Har de 3 vpn server indbygget?
Har selv lige købt archer c5 som jeg nu afventer at modtage.
Avatar billede mattiase Nybegynder
30. juni 2015 - 08:59 #4
Jeg ved kun at ASUS har indbygget VPN, jeg har ikke kunne finde denne information for de to andre, så det ved jeg desværre heller ikke.

Forhåbentligt er der nogen kloge hoveder herinde, som kan give os et svar på det :)
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juni 2015 - 12:33 #5
#4 Tror kun det er Asus, men jeg ved ikke hvor godt det fungere.. Du skal tænke på at den vil blive presset lige så snart du bruger den som vpn server afhængig af hvor godt forbindelsen skal være krypteret?
Avatar billede sallycroft Nybegynder
07. juli 2015 - 10:16 #6
Du kan ikke undgå kendte ende routere, da det er meget kraftfuld VPN server http://www.purevpn.com/vpn-service/router-vpn.php
Avatar billede jamesvang86 Nybegynder
09. juli 2015 - 12:12 #7
Her er de bedste VPN , som arbejder bedst med alle VPN routere.
http://www.vpnranks.com/the-5-best-vpns/
Avatar billede Jon Snow Praktikant
05. april 2018 - 15:26 #8
Avatar billede sophie123 Praktikant
10. september 2018 - 09:17 #9
Jeg kender en nyttig tjeneste - https://topvpnchoice.com/, hvor du kan finde en masse oplysninger om de bedste virtuelle private netværk.