Avatar billede heyn Nybegynder
29. juni 2015 - 11:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - Hvordan laver jeg et app udviklingsmiljø

Hej Eksperter

Jeg er kørt helt fast.

Jeg vil gerne oprette et udviklingsmiljø for app's til Android. Når jeg søger på nettet efter manualer kommer der forskellige løsninger.

Flere af dem nævner Eclipse - Det lyder meget fornuftigt da jeg selv engang brugte den til at udvikle C og C++.
Men først nævner de alle at jeg skal installere forskellige programmer. Kort kan nævnes JD2EE, JDK, JSE og en del andre. Oracles hjemmeside er (for mig) fuldstændig uforståelig og utilgængelig.

Jeg anvender Windows 7 pro 64-bit.

Kan nogle give mig en manual der indeholder:

1) Præcis hvilke programmer jeg skal installere.
2) Præcis hvilke webadresser de skal downloades fra.
3) Rækkefølgen de skal installeres i.
4) Så der også er en enhed der kører app'en i en virtuel smartphone.

Venligst Christian
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juni 2015 - 11:55 #1
Jeg har også selv forsøgt nogle gange og måtte opgive igen.

Men har du evt. forsøgt dig med denne: https://developer.android.com/sdk/index.html
Avatar billede Skifter24 Praktikant
29. juni 2015 - 12:58 #2
Hej. Jeg er helt ny til at lære at programmere. Så undskyld hvis det jeg skriver nu, er totalt vrøvl...!

Jeg bruger Microsoft virtual Academy.
Det er gratis og man kan skrive til dem der laver kurset.

Så vidt jeg ved, så har Windows noget der hedder "universal app".
Det skulle vist så vidt jeg ved også virke på android ?

Jeg søgte også efter android på acedemy siden..
Her er hvad jeg fandt, måske kan noget af det bruges ?
http://www.microsoftvirtualacademy.com/Studies/SearchResult.aspx?q=android

Hvad angår IDE. Kan jeg KUN anbefale
Microsoft visual basic 2015 RC Det er gratis og kan hentes her.
https://www.visualstudio.com/en-us/downloads/visual-studio-2015-downloads-vs.aspx

I den, VED jeg at du kan vælge android apps...

Bare husk! at du i starten af installationen, vælger "custom install". Og klikker på alle bokse, så den henter alt ned til dig..
håber det ku bruges ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2015 - 13:28 #3
Saa vidt jeg kan se saa skal du kun installere 2 ting:

JDK 7 fra Oracle
Android Studio fra Google
Avatar billede Xenu Juniormester
30. juni 2015 - 20:45 #4
Fik aldrig Android Studio op at køre med windows og med nød og næppe på en linux. Den kræver meget af maskinen og er ret tungt. Men når det køre osv. Det man skal holde sig for, er deres emulatorer. Pas på med ikke at installere samtlige. Jeg syntes det er bedre at bruge en mobil koblet til med USB, det kørte med det same. Starter man helt forfra skal man nok holde sig til Google som også har al den "tørre" dokumentation.

Bare et lille noget!
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. juli 2015 - 13:24 #5
Der er sket et skifte i de officielle anbefalinger. Før i tiden anbefalede de fleste Eclipse, og det var vist også googles anbefaling. Det er dette jeg selv bruger, men jeg skal også gerne indrømme, at det er en ganske omstændelig proces at få dét til at virke -- og jeg kan i hvert fald ikke give den lige på stående fod ;-)

Men Google har skiftet hest -- måske pga det ovenstående besvær:
https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Studio
http://developer.android.com/sdk/index.html

Udover studio skal du også have JDK7, som Arne nævner:
http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk7-downloads-1880260.html

...og Android SDK:
http://developer.android.com/sdk/installing/adding-packages.html

Jeg bruger det ikke selv, så kan ikke lige tale med om, hvor tungt det er.
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. juli 2015 - 13:32 #6
...men jeg kan dog bekræfte, at hvis man bruger det indbyggede "virtuelle" android-software (i stedet for at udvikle direkte på et rigtigt android-device), så bliver det lidt tungt i det. Det tror jeg dog ikke er så afhængigt af, hvilket udviklingsmiljø man bruger. Det handler snarere om at Android-SDK'et er lidt småtungt at danse med.
Avatar billede heyn Nybegynder
02. juli 2015 - 01:02 #7
Tak for jeres kommentarer.
De har alle været mig til stor hjælp i at forstå de forskellige enheder SDK, JDK etc.
Selv om det lykkedes 'næsten' at få Eclipse til at fungere korrekt vil jeg anvende Android Studio til at starte med.
Så kan jeg senere se om Eclipse bliver nødvendig.

Smid alle et svar.

Venligst Christian
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. juli 2015 - 08:46 #8
Kommer her. Og pøj pøj med det :-)
Avatar billede Xenu Juniormester
08. juli 2015 - 23:11 #9
giv dem til ejvindh
Avatar billede heyn Nybegynder
10. juli 2015 - 10:54 #10
Tak for pøj.

Men det er rigtigt at Android Studio er MEGET langsom. Især den virtuelle app til test.

Jeg vil prøve at anvende min Samsung som testplatform for hvad jeg laver.