Avatar billede freed Novice
29. juni 2015 - 13:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overvågning og logning af internettrafik

Hejsa

Jeg arbejder lidt for et feriecenter og har brug for at logge alle gæsters brug af wifi. Dette er desværre et krav rent lovgivningsmæssigt.

Er der nogen elegante måder at gøre dette på, via f.eks. noget cloudbaseret. Jeg vil forsøge at undgå at have en server/pc on-site til formålet.
Avatar billede chalde Seniormester
29. juni 2015 - 14:43 #1
En router/firewall der kan logge sessioner samt sende krypteret og Loggly kunne være et bud:
https://www.loggly.com/

Men husk at undersøge hvad logningsbekendtgørelsen foreskriver (og eventuelle ændringer i den).
Især hvor meget der logges og hvor længe. Andre love kan også medføre at det går den anden vej (hvis du logger for meget og for længe).
Avatar billede freed Novice
30. juni 2015 - 21:14 #2
Tja det gør vist tricket men kan godt blive ret dyrt hvis man skal gemme data i længere tid. Synd man ikke kan skyde det i dropbox eller lignende.

Accepterer dit svar. Godt fundet - hvordan lukker jeg spørgsmålet
Avatar billede puren Ekspert
10. juli 2015 - 15:36 #3
lige til info... Dropbox krypter ikke folks data...

eneste måde jeg kender er pfsense med syslog.. og lav backup til LTO drev