Avatar billede mifr11ae Juniormester
29. juni 2015 - 15:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Makro i excel

Hej.

Jeg sidder og arbejder i et excel ark, som er ret kompliceret med en del faner. Det drejer sig om fakturering af mange personer. Hver gang man vælger en person på listen, så kan man trykke "Overfør til faktura". Dette er fint, men meget omfattende, da der er en del navne. Derfor er mit spørgsmål om, jeg kan lave en makro, så når jeg trykker overfør til faktura, at den gør det for alle personer og ikke kun den, hvis navn der er valgt fra listen. Det vil sige, at hvis jeg trykker på en knap, så fakturer den for den givne person og derefter hopper automatisk videre til næste person.

Nogle der har en løsning?
Avatar billede natkatten Mester
29. juni 2015 - 19:21 #1
Dette kan givetvis gøres, men det vil være lettere for mig (og sikkert også for andre), hvis du uploader et konkret regneark til f.eks. gupl.dk, som vi kan arbejde ud fra.
Avatar billede finb Ekspert
30. juni 2015 - 12:18 #2
Da det er omfattende, overvej da en database, fx Access,
eller
et egentligt regnskabs-/faktureringsprogram.
mvh finb
Avatar billede mifr11ae Juniormester
01. juli 2015 - 14:47 #3
Det er noget ret følsomt persondata, som står i arket.

Jeg kan evt. lave et meget hurtigt eksempel i et ark, så du kan se meningen med det? Ville det hjælpe dig?
Avatar billede natkatten Mester
01. juli 2015 - 14:55 #4
Ja, hvis du hurtigt kan lave et dækkende eksempel, så bør jeg (eller en anden her på Eksperten) kunne lave et eksempel på en løsning.

Det er meget muligt, at finb har ret i, at Excel ikke det bedste bud på en optimal løsning, men ikke desto mindre kan det være hurtigere at lave det her end i f.eks. Access.
Avatar billede mifr11ae Juniormester
01. juli 2015 - 15:05 #5
http://gratisupload.dk/f/8sdk2waxpi/ - Her er eksemplet. Om det er dækkende kan jeg ikke sige med sikkerhed. Jeg er slet ikke inde i at lave makroer, så det kan sagtens tænkes, at der mangler noget for at det kan laves. Men hvis det er muligt, så ville det være fint, hvis kommandoen til eventuelt, at kunne overføre alle ved et klik kunne laves.
Avatar billede mifr11ae Juniormester
02. juli 2015 - 13:32 #6
Har du haft mulighed for at kigge på det :)?
Skriv endelig hvis der mangler informationer.