Avatar billede sundsdal Nybegynder
29. juni 2015 - 21:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GeForce GTX 460 problemer

Jeg står i den uheldige situation at når jeg starter min stationær computer op så ved startskærmen kommer der streger på skærmen og den ville ikke loade helt ind i Windows. Når den når windows loadingscreen genstarter computeren igen. Jeg har prøvet at køre en repair og når den er færdig kommer den med fejl når den er udført og går selv ind i Recovery manager (har en HP computer). Jeg kan godt starte computeren op i Fejlsikret tilstand Og så der ingen problemer på skærmen, jeg kan så slette skærmkortet og driverne helt og så kan jeg genstarte computeren og den starter op normalt, men når den så efter genstart har installeret driveren automatisk igen og jeg genstarter kommer samme problem. Jeg prøved så at reinstall windows da jeg troede det var noget med driverne, og nu når den er ved at færdiggøre windows og den kommer forbi loadingscreen og skriver "færdiggører windows install for første gang" så går den i fejl igen og kommer med sort skærm blandet med forskellige grumsede farver og så er det ellers forfra igen. Og nu kan jeg ikke komme ind i windows da jeg ikke kan færdiggøre installationen i fejlsikret tilstand. SÅ nu står jeg på bar bund. Tænker det er gfx kortet den er galt med, men er det driveren selvom jeg har slettet det hele eller er det gfx kortet som er ved at stå af? Og ville det evt hjælpe hvis jeg så købte et nyt kort og satte i maskinen så jeg kan færdiggøre windowsinstallationen og bruge computeren som normal igen?

Det var en lang smørre, håber jeg fik alt med som i skulle bruge ellers spørg endelig :) Det skal lige siges at computeren er vel nok ca 4-5 år gammel nu.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2015 - 07:59 #1
det vil jo altid være et gæt
ja det er grafikkortet

hvis du har flere porte spm nogle bundkort har så prøv i en anden men det hjælper sikkert ikke

ok du vil nok ikke forstå hvad manden siger men hvis du gør som billederne viser kan du jo teste grafikkortet via den cd du laver med hirens ok

https://www.youtube.com/watch?v=OHnzdUMXV0k

du bør så prøve at teste grafik ikke ram

http://www.hiren.info/pages/bootcd

du henter den her

http://www.hirensbootcd.org/download/

lav hirens som en bootbar cd eller dvd eller usb
du kan læse eller se videoer om hvordan på youtube

m.v.h
Avatar billede sundsdal Nybegynder
30. juni 2015 - 20:58 #2
Tak for dit svar. Det ville jeg få kigget på. Smid et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2015 - 21:18 #3
ok