Avatar billede StefanDyg Nybegynder
30. juni 2015 - 10:39 Der er 3 kommentarer

Forbind kablede enheder til det trådløse netværk

Jeg står og skal flytte inden alt for længe, og i den nye lejlighed sidder hullet til internettet desværre et ret upraktisk sted i forhold til, hvor vores NAS, mediecenter og TV kommer til at være. Og da der ikke må bores huller, så er en kablet løsning ikke mulig.

Hvilke muligheder har jeg så? Skal jeg have en ekstra router med indbygget switch, der kan agere accesspoint og forbinde mine kablede enheder med det trådløse netværk? Skal jeg have en decideret netværksbridge? Eller hvad kan jeg gøre?

Og vil det overhovedet køre bare nogenlunde godt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. juni 2015 - 12:28 #1
Du har nogle muligheder her: http://www.audioholics.com/home-theater-connection/add-wifi-to-hard-wired-equipment

Du behøver såmænd ikke investere det store. En række gamle "routere" - Linksys osv kan udstyres med andet firmware, der understøtter "Wireless Bridge". Du er i gang med en brugt dims for max 100 kr.

Nej, det vil ikke fungere li'så godt. Wifi må regnes for dårligere end kablet netværk.

Endelig er der powerline, som ofte fungere godt nok.
Avatar billede StefanDyg Nybegynder
30. juni 2015 - 12:48 #2
Naturligvis er wifi ringere end kablet netværk, det er der ingen tvivl om, og placeringen af stikket er helt sikkert også det absolut største minus ved vores nye lejlighed.

Men powerline netværk havde jeg ikke overvejet, og det lyder umiddelbart som en bedre løsning for mig. Jeg vil lige læse op på det, og se om det ikke kunne være brugbart.
Avatar billede apx Nybegynder
02. marts 2016 - 11:57 #3
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin