Avatar billede Kentmog Praktikant
02. juli 2015 - 10:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk

Jeg har anskaffet mig en ekstern harddisk, da mit D drev var blevet fuld. Så har jeg jo hørt, at man kan flytte det over på den eksterne.
Når jeg trækker det over i stifinder lagde jeg mærke til, at det kopierer bare. Det bliver mit D drev jo ikke tomt af. Skal jeg klippe det, jeg har på D drevet og så sætte det ind på den eksterne ?
På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juli 2015 - 10:19 #1
Du kan holde SHIFT nede når du trække over, så bliver det en flytning og ikke en kopiering.

Men pas nu med sådan en ekstern disk - hvis du kun har dine ting eet sted, så forsvinder de nemt helt og aldeles hvis du taber den på gulvet, og den så går i stykker.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2015 - 10:53 #2
Klip er flyt og kopier er kopier :)
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2015 - 11:17 #3
Den gode gamle Copy2Move2 findes stadig til Explorer.
Jeg har selv brugt den i flere år. Stor fejl at Microsoft ikke har dem med i Windows 8 og 8.1.
Men hvis du er interesseret er den her i en selvudpakker.
http://gratisupload.dk/f/8sdrflxlq9/
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2015 - 11:21 #4
Ps. Det kan være windows beskyttelse stopper den exe som ubekendt, men så trykker man bare på "More info" og vælger at installere.
Avatar billede Kentmog Praktikant
02. juli 2015 - 13:09 #5
Mange tak Erik. Jeg kan jo også bruge en cd.
Avatar billede tryltryl Juniormester
02. juli 2015 - 14:21 #6
Du kan bare slette tingene efter endt kopiering. Personligt er jeg ikke tryg ved stifinder og kopier og slet i ét træk. Stifinder opfører sig sommetider underligt (især hvis man prøver at behandle mange filer).
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2015 - 15:00 #7
Stifinder nemlig. Det var det jeg skulle have skrevet. Move 2 kommer til at ligge i stifinder, lige som i gamle dage, og jeg har aldrig oplevet fejl igennem de mange år, heller ikke når jeg har flyttet et Image på 16GB.
Avatar billede Kentmog Praktikant
18. juli 2015 - 08:32 #8
Mange tak til jer alle. Problemet er løst.
Love U.
Avatar billede Kentmog Praktikant
18. juli 2015 - 08:33 #9
Mange tak til jer alle.