Avatar billede denero Juniormester
02. juli 2015 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reference i Excel

Excel 2013

Har genbrugt en makro fra et ark til et andet ark i samme mappe. Der sker det, at selvom, at der i makroen står

Range("D3").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=IF(RC[-1]>0,RC[-3],"""")"
    Selection.AutoFill Destination:=Range("D3:D182"), Type:=xlFillDefault

placerer den sig i D2.

Har oplevet tidligere, at noget lignende skete. Men hvad gør, at det sker?
Avatar billede natkatten Mester
02. juli 2015 - 11:03 #1
Umiddelbart vil jeg tror, at dette løser problemet:

With ActiveSheet.Range("D3")
.FormulaR1C1 = "=IF(RC[-1]>0,RC[-3],"""")"
.AutoFill Destination:=Range("D3:D182"), Type:=xlFillDefault
End With

Problemet med din kode er, at ActiceCell ikke nødvendigvis er Range("D3"), fordi markøren ikke nødvendigvis er her, men f.eks. udmærket kan være placeret i celle D2 (afhængigt af f.eks. den øvrige kode).
Avatar billede denero Juniormester
02. juli 2015 - 11:48 #2
Jeg prøver det lige af - det med markøren forstår jeg ikke rigtigt?
Avatar billede denero Juniormester
03. juli 2015 - 09:16 #3
Kunne få det til at virke, men skulle tilføje:

Range("D3:182").Select

herefter dit kodestykke, ændret i første linje

With ActiveSheet.Range("D3:182")
.FormulaR1C1 = "=IF(RC[-1]>0,RC[-3],"""")"
.AutoFill Destination:=Range("D3:D182"), Type:=xlFillDefault
End With

Tak for hjælpen, lægger du et svar og god weekend.
Avatar billede natkatten Mester
03. juli 2015 - 10:47 #4
Fint. Og god weekend også til dig.