Avatar billede Tanja012 Praktikant
02. juli 2015 - 18:18 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Windows Update 2 ukendte fejl: Kode 80073712 og Kode 800B0100

Jeg sidder Med en venindes computer
(Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64-bit) som ikke har villet fuldføre Windows updates siden November 2014!

Der er tre updates fra den måned(KB2992611, KB3003743, KB3011780) Som fortsat bare ikke vil installeres og som derved forhindrer andre updates i at blive installeret... (der er også konstant et "orange tegn med udråbstegn" på "luk computeren" knappen, som er blevet der lige siden, på trods af Masser af genstart og lukninger i løbet af det sidste år)

Jeg har tidligere prøvet at hjælpe min veninde med dette problem, men mislykkedes efter ihærdige forsøg:( (og utallige Google-søgninger)

Så nu håber jeg at nogle herinde har nogle forslag som jeg ikke har prøvet...

Jeg kan ikke lige huske alt hvad jeg har prøvet igennem den tid, Men i dag har jeg prøvet at køre FIX IT (til Windows Update) men ingen fejl var fundet...

Og har også prøvet dette: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/931712
som foreslået i en anden post her på eksperten.dk

Derudover kan jeg kun finde posts om dette problem i Windows Vista, uden relevante løsninger..
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2015 - 18:26 #1
Kan ikke komme ind på dit link desværre.
Har du prøvet dette?

http://www.eksperten.dk/spm/1003160#reply_8180039
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2015 - 20:00 #2
220661
Det er underlig, for det  link kan jeg godt gå ind på.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2015 - 20:15 #3
Ja det er mærkeligt.
Jeg får at vide at denne side ikke kan vises. Har ikke lige en ide til hvad problemet er. Bruger IE.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2015 - 20:24 #4
Prøvede IE, kunne udmærket åbne linket, så det er ikke det.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2015 - 20:31 #5
@tanja012
Her er måske en mulighed. Hjælper det ikke, skal du køre en reparation af windows, hvor du ikke mister data.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/What-is-the-System-Update-Readiness-Tool
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2015 - 20:46 #6
Nå nu kom jeg igennem. Ved ikke lige hvad problemet var ???
Avatar billede Tanja012 Praktikant
04. juli 2015 - 04:25 #7
@220661 har nu været hele "Tweaking.com windows repair" igennem, ingen ændring:/

prøver nu @roundandbald 's forslag...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2015 - 07:32 #8
Godmorgen. Det var da ærgerligt den ikke kunne hjælpe dig.
Prøv link i #5.

En reparation af Windoes vil sikkert afhjælpe problemet, men du skal være klar over at når du gør dette skal du hele opdateringsrækkefølgen igennem før du igen har en sikker pc, samt installere antivirusprogrammer mm.

Personligt havde jeg jo nok prøvet to af de værktøjer som Windows har før dette.
Det ene er chkdsk som tjekker disken for fejl, og det andet er sfc /scannow, som tjekker om systemfilerne er intakte. Kan disse to klare problemet for dig, så undgår du det ekstra arbejde med at hente opdateringerne bagefter.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2015 - 10:32 #9
220661
"En reparation af Windoes vil sikkert afhjælpe problemet, men du skal være klar over at når du gør dette skal du hele opdateringsrækkefølgen igennem før du igen har en sikker pc, samt installere antivirusprogrammer mm."
Er du sikker på det? Det står der jo ikke noget om. Er du sikker på du ikke forveksler med nul stilling? Jeg har ikke selv prøvet en optimering.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2015 - 21:49 #10
Nej jeg kommer nok til at tænke på måden man gjorde med Xp hvor man kunne reparere Windows:
http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/repair-xp.htm
Denne pc her kører Windows 7 så vidt jeg er bekendt.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2015 - 22:40 #11
Ok, men som der står tag backup af dine vigtige dokumenter, og det er jo altid en god ide: Og så går det jo nok :-)
Avatar billede Tanja012 Praktikant
05. juli 2015 - 20:04 #12
Er nu klar til installering/reparering af Windows, men da jeg ville lave en installationsdisk ville Microsoft ikke tage imod produktkoden... den skriver:

"Unsupported Product
The product key you entered appears to be for software that was pre-installed on a device.  Please contact the device manufacturer for software recovery options."

Der hørte ingen disk med computeren ved køb. Hvad gør jeg nu?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2015 - 21:17 #13
Er du sikker på, at den windows du vil bruge til reparation er nøjagtig den samme som den computeren er "født" med? også med hensyn til SP.
Avatar billede Tanja012 Praktikant
05. juli 2015 - 23:09 #14
@roundandbald Ja!
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2015 - 23:31 #15
Det forstår jeg ikke. Jeg har selv en computer købt med windows 8. (Asus)
Da jeg geninstallerede, formaterede jeg og stak computeren en DVD magen til den som var installeret. Gik i Kontrolpanelet under system. Der stod ikke aktiveret, men så trykkede jeg bare på Aktiver, og så var det i orden. Det skyldes, at man ikke behøver koden ved en sådan geninstallation fordi, koden står i bios.
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 14:16 #16
@roundandbald Nu misforstår du situationen...

Jeg skrev:
"men da jeg ville lave en installationsdisk..." Og
"Der hørte ingen disk med computeren ved køb."

Så det er ikke en disk der ikke virker... det er en disk jeg ikke kan få lov at lave, eftersom at jeg ikke har en til rådighed.

  Jeg gik ind på: http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
  og brugte produktkoden fra bagsiden af computeren... Og
  var det at der stod:

"Unsupported Product
The product key you entered appears to be for software that was pre-installed on a device.  Please contact the device manufacturer for software recovery options."

og så er det jeg spørger.. er der andre idé'er?
Er der nogle alternativer?
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 14:21 #17
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 14:33 #18
"Da jeg geninstallerede, formaterede jeg og...." - Formatering er ikke rigtig en mulighed for mig
(Det er jo ikke min computer og hun er virkelig ikke meget for det! så hvis jeg ikke kan løse problemet snart, prøver hun en anden ven der også kan lidt med computere... hun skal bruge computeren til en fest om ca 2 uger til at spille musik... Og dét er nemlig et andet problem computeren også har: Den vil slet ikke afspille andre lyde end Windows fejlmeddelelser, både i højtalere og hovedtelefoner. Men tænkte at en Windows reparation måske fik løst dét problem også)

Det skal lige siges at jeg har været alle de "normale" lydløsninger igennem + lidt "unormale"
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 18:22 #19
Jeg forstod at du ikke kunne få lov til at lave en reparations disk fordi, produkt nøglen er forkert?
Prøv at se, om nøglen du har brugt, svarer til nøglen som er installeret. http://gratisupload.dk/f/8sf7gye0n9
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 18:28 #20
Ps. Jeg prøvede selv om downloadet virker, men det virker kun, hvis man trykker i højre side, for neden DIREKTE.
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 18:50 #21
Jeg gætter at du måske ikke er så god til engelsk...?

Men der stod ikke at koden var forkert, men derimod at "produktet ikke er understøttet, fordi den er forudinstalleret på computeren og at man skal kontakte producenten for genoprettelses muligheder.

Jeg prøvede dog alligevel dit link.. og koden jeg fik der var en anden. Men den kode gav en systemfejl i stedet:

"We encountered a problem with the product key you provided.  Please visit the  Microsoft Support Contact Us page for assistance.  Refer to Message Code 715-123130." - hvilket vil sige:

"Vi støtte på et problem med produktkoden. Kontakt os via support for assistance. Referer til Besked kode 715-123130."

Så den produktkode virker mere forkert end den anden!?
jeg bli'r da bare mer' og mer' forvirret:/
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 19:28 #22
Ikke så god til engelsk? Det går nu meget godt når jeg læser om hjerneforskning og filosofi på engelsk :-)
Jeg påstår ikke, at der stod at koden var forkert, det er min udlægning af at "Unsupported Product" Hvis du har den rigtige DVD og den rigtige nøgle, kan der ikke være et problem. Og nu fortæller du, at koden på computeren ikke svarer til den kode du finder med Key finder.
For mig er spørgsmålet, om du har fået fat i den rigtige DVD eller Iso. Måske skal det være en OEM udgave? Og den skal være på samme sprog som den udgave, som sidder i.
Jeg tror, at det bedste du kan gøre er, at ringe til Microsoft danmark og forklare dem problemet.
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 19:43 #23
Det skal være en OA udgave ifølge klistermærket... Hvis det er nødvendigt at ringe... kommer jeg til at give problemet videre til de andre, da jeg har lidt phonobi og simpelthen ikke tør at ringe til nogen jeg ikke kenderO_o ....desværre:(

Men så vil jeg spørge som sidste "idé": Kender du et andet link hvor jeg ellers kan prøve at få fat i en "windows-iso"?
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 20:16 #24
Det skal være en OA udgave ifølge klistermærket... Hvis det er nødvendigt at ringe... kommer jeg til at give problemet videre til de andre, da jeg har lidt phonobi og simpelthen ikke tør at ringe til nogen jeg ikke kenderO_o ....desværre:(

Men så vil jeg spørge som sidste "idé": Kender du et andet link hvor jeg ellers kan prøve at få fat i en "windows-iso"?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 20:26 #25
En OA udgave? Nu er det så mig der må spørge, Hvad er det?
Jeg kender kun OEM som er installeret når man køber computeren, og som er bundet til den, og så Retail, som købes separat og kan bruges på enhver computer.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 20:34 #26
Prøv at gå ind under START højreklik på DENNE COMPUTER og gå ind under EGENSKAB, der skulle der gerne stå hvilken windows det er.
Klistermærket er jo ikke rigtig nogen hjælp, når computere kører med en anden nøgle.
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 20:40 #27
Der står intet andet end Windows 7 Home Premium, ...2009...,
Service Pack 1
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 21:01 #28
Betegnelsen OA findes faktisk. Det er det samme som OEM.
Original Equipment Manufacturer (OEM) Activation is also known as OA. It basically is OEM basic input/output system (BIOS) activation -- meaning they've activated it already and you don't need to enter the key and activate yourself.
Så kan vi finde den rigtig windows på dansk, skulle det være i orden?
Men det kan godt blive svært.
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 21:06 #29
Ja, det går jeg ud fra... Spørgsmålet er bare hvor hurtigt det lader sig gøre..!? Da man utålmodigt venter på høre fra mig om jeg kan fikse problemet eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 21:18 #30
Et af problemerne er at downloade en Iso som ikke indeholder "snavs"
Det vil være bedst at gøre det fra Microsoft.
Prøv siden her, med dine nøgler, måske virker en af dem, for det er jo også et spørgsmål om den version, som ligger på computeren, også er den som den er født med, siden nøglen på computeren er en anden end den som Key finder har fundet. http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 21:36 #31
Det er præcis det link jeg brugte før..
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 21:48 #32
Nå ja det har du ret i. Jeg kan ikke finde en Iso som kan bruges.
Der er så kun 2 muligheder. Enten at få nogen til at ringe, eller låne en DVD, hvis det er muligt.
Der er forøvrigt mange som har de samme opdaterings problemer, men jeg har ikke set andre løsninger end Update Readiness som du ikke kunne bruge. Beklager, men hvis 220661 ikke har noget i ærmet, kommer vi vist ikke længere her.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 21:53 #33
Du kan selvfølgelig søge på de manglende opdateringer og installere dem manuelt. Her er den første. https://www.microsoft.com/da-DK/download/details.aspx?id=44633
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 22:04 #34
Det prøvede jeg sidste år... de vil bare ikke installeres.
prøvede lige igen. nu siger den at "opdateringen kan ikke anvendes på denne computer."
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 22:29 #35
Det lyder håbløst uden en reparationsdisk, så der er stadig kun #32.
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 22:51 #36
Ok, jeg må give op og give bolden videre. Men sætter stor pris på dit ihærdige forsøg. Så hvis du skriver et "svar" så får du pointene og vi får lukket af.. tak ^_^
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 22:54 #37
Tak for tilbudet, men jeg tager aldrig point :-)
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. juli 2015 - 23:14 #38
Det er helt i orden, så lukker jeg selv:)