Avatar billede ITManden Nybegynder
02. juli 2015 - 19:39 Der er 6 kommentarer

Hvilket IT kursus burde jeg tage ?

Jeg har brug for RÅD!

Jeg har engang arbejdet med webprogrammering ca. 3 år. Pludselig mistet jeg lysten til kode 'og
fik et lige gyldigt arbejde.

Mewn nu har jeg lyst til vende tilbage til IT verden.

Jeg ønsker nu mere arbejde med configuring, fejlfinding mv og ikke meget med kodning.

Eftersom jeg er ledig kan jeg vælge ene af nedenfor kurser.

Hvilket KURSUS, skal jeg tage for komme i arbejde hurtigt muligt.Hvad efterspørger virksomheder (hvor er lønnen størst)?

Microsoft MCITP (Windows 7)

Microsoft MCSA (Windows Server 2012)

Cisco CCNA, netværkscertificering

Man kan læse om kurser på siden http://nyledige.dk/certificering/?gclid=CMe7lLn8vMYCFYPLtAodIvABDg

NB: De kurser er E-learning ... Har aldrig taget sådan før, hvordan er kvaliteten ?
Avatar billede chalde Seniormester
02. juli 2015 - 20:17 #1
Hvad efterspørger virksomheder (hvor er lønnen størst)?
Tænk hellere "hvad har jeg lys til at arbejde med". Virksomheder er ikke voldsomt interesserede i medarbejdere uden drive og det finder de ret hurtigt ud af. Så hvis du sidder som netværkstekniker og keder dig eller viser mangel på interesse, så er lønnen relativt ligegyldig hvis du ryger ud efter kort tid.

Men bortset fra det, af dem du har listet: CCNA og derefter CCNP (begge inkl. certificering).
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2015 - 22:19 #2
Jeg vil tro at der er flest jobs til Windows Server ekspertise. Men jeg kender ikke niveauet af den certificering.
Avatar billede ITManden Nybegynder
03. juli 2015 - 17:29 #3
Øv, jeg kan kun vælge ET af de to kurser:

1- Microsoft MCITP (Windows 7)
2- Cisco CCNA, netværkscertificering

Efter man har taget kursus 2, kan man:
.....
Efter gennemførsel af kurset er du i stand til at installere, konfigurere, anvende og fejlfinde på medium-størrelse routed og switched netværk. Herunder også at implementere og verificere forbindelser til fjerntliggende installationer i et WAN (Wide Area Network), såvel som at have et godt arbejdskendskab til protokoller som IP, EIGRP, Serial Line Interface Protocol, Frame Relay, RIPv, VLANs, Ethernet og Access Control Lists (ACLs).

Lønen er IKKE vigtigt for mig, når det kommer til stykket. Bare man kan betale sine regninger er alt godt :)

Jeg personligt har lyst til tag Cisco CCNA kursus.

Men på den anden side ønsker jeg også komme i arbejde hurtigt som muligt.
Avatar billede ITManden Nybegynder
04. juli 2015 - 21:22 #4
Jeg går videre med netværk, eftersom det intresserer mig mest.

Jeg kan vælge mellem kurser Windows server 2012 og Cisco.

Jeg kan ik tage begge. Så hvilket et burdr jeg tage...som virksomhederne kigger efter
Avatar billede chalde Seniormester
04. juli 2015 - 22:52 #5
#4 Som nævnt i #1 er min personlige anbefaling Cisco. Vi står ofte og mangler gode netværksressourcer, men har ikke haft et eneste opslag på en dedikeret Windows (server) ressource i +2 år. Oftest er det mere kombinerede ressourcer, hvor der forventes kendskab til hele stacken hvis Windows indgår.
Fordelen ved CCNA er, at du får et godt indblik i grundlæggende netværk som ikke er låst til Cisco produkter (omend meget vedr. konfiguration er Cisco orienteret).

Men tag et kig rundt på diverse job sites og skab et overblik over det område du befinder dig i. Hvordan det ser ud i ét område, behøver ikke være det samme i et andet område.
Avatar billede ITManden Nybegynder
07. august 2015 - 12:08 #6
ok