Avatar billede jaw Nybegynder
03. juli 2015 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere routere (2) til trådløst netværk

Hejsan,

Jeg har et netværk opsat med 2 routere for at få tilstrækkelig dækning. Det virker sådan set ganske udmærket, hvor hovedrouteren klarer DHCP-tildelingen og kører på kanal 1, mens router 2 kører på kanal 11. Så langt, så godt!

Problemet er så, at mine enheder ikke er særlig gode til at skifte mellem dem, og vælge den bedste. De hænger ligesom fast. Er der noget, der kan gøres? Det er lidt irriterende at sidde og vide, at man kan have en meget bedre forbindelse, hvis bare enheden ville hoppe på det bedste netværk!

Pft!
Avatar billede jaw Nybegynder
03. juli 2015 - 13:04 #1
Jeg har også haft samme netværk kørende med to forskellige SSID'er, for at undgå nævnte problem. Problemet er så bare, at hvis enhederne bare kan skimte det netværk, der står øverst på prioriteringslisten, så skifter den. Og det er hamrende irriterende, for så hænger man alligevel på det dårligste af de to netværk!
Avatar billede puren Ekspert
10. juli 2015 - 15:42 #2
hvad bruger du af gear??
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juli 2015 - 20:09 #3
Beklager mit sene svar...

En Technicolor TG799vn fra Telia som primær og en D-Link DIR-615 som sekundær.

Jeg ved ikke om det kan skyldes, at RSSI ligger rimelig tæt ligegyldig hvor man sidder?
Avatar billede jaw Nybegynder
09. januar 2016 - 20:03 #4
Det gav desværre ikke nogen løsning...