Avatar billede nicolai1999 Nybegynder
03. juli 2015 - 22:47 Der er 5 kommentarer

skærmen fryser når jeg spiller

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, den siger bare: (skærm driveren stoppede og er nu blevet genoprettet.
det sker når jeg gamer
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2015 - 07:48 #1
Hej og velkommen til.
Bærbar eller stationær computer og med hvilket system?

Har du tjekket den ikke kører varm?

En bærbar pc vil med tid blive sø fyldt med skidt i blæser at den ikke kan holde sig nedkølet.
Avatar billede nicolai1999 Nybegynder
04. juli 2015 - 11:33 #2
Der er en bærbar og den har det med at blive rimelig varm når jeg har spillet i noget tid. Men nogle fryser skærmen ikke og der har den Været rigtig varm, kunne det måske grafik kortet jeg har GT750
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2015 - 21:50 #3
Hvor gammel er computeren? Har du nogensinde renset blæse systemet?
Er den fyldt med nullermænd kan blæseren ikke holde den nedkølet.
Avatar billede nicolai1999 Nybegynder
05. juli 2015 - 11:22 #4
Min computer er en lenovo ideapad Y510p og er Ca. 1,5 år gammel og nej har ikke renset, men ved Heller ikke hvordan man gør
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2015 - 15:44 #5
På din pc skal man have bagpladen af for at komme til blæseren og få den renset den vej:

https://www.youtube.com/watch?v=kZT0yAg5L0o

Men da din pc jo sikkert stadig er omhandlet af garanti kunne du prøve dette hvis det er muligt:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvor blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.

Kravet er dog at der er direkte adgang ind til blæseren fra bunden af. Ellers vil det ikke kunne lade sig gøre. Så er det adskillelse der skal gøres.