Avatar billede CJacobsen Nybegynder
03. juli 2015 - 22:56 Der er 2 kommentarer

Pc højtaler tilsluttet til autoradio

Jeg vil monterer et sæt PC højtalere med sub i vores campingvogn.
Jeg har strømforsyning til 12 v i vognen og 220v når vognen er tilsluttet strøm på pladsen.
Kan man tilslutte disse til en autoradio ?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2015 - 07:30 #1
Pc højttalere har indbygget forstærker og skal modtage et svagt signal. Autoradio har højttalerudgang til uforstærkede højttalere. Så på radio skal lydstyrken stå næsten helt i bund, og vil være meget svær at kontrollere. Køb et sæt autohøjttalere i stedet.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2015 - 07:46 #2
Nogle radioer har et phono stik bagpå hvor de kan tilsluttes externe forstærkere. Det kan hedde "audio out". Normalt har dette stik så et variabelt output.
Har du sådan et stik bagpå (eller på en løs ledning), så indstil højttalerne til en given indstilling, og styr lydstyrken med radio lydstyrke knappen. Du skal så også have en adapter der omformer det lille jackstik på højttaler så du kan tilslutte det på phono stikket.

Har du ikke sådan et stik, er jeg helt enig i #1