Avatar billede frem-ad Professor
04. juli 2015 - 08:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP Første gang HOTSPOT via telefon til TABLET

Hej
Jeg er ved og gøre klar til ferie, der vil jeg bruge min telefons netværks data (har fri data) så jeg kan bruge min tablet på ferien den kan kun køre via wi-fi.
Det er første gang jeg skal bruge HOTSPOT på telefonen, når jeg slår det til så finder tablet den med fuld styrke.
Men det er jo sikret netværk der beder tablet om en ADGANGSKODE, men jeg ved da ikke hvad det er for en kode, jeg synes aldrig jeg har lavet en og jeg kan ikke finde noget  indstillingerne hvad gør jeg???????????

Smartphone: sony xperia z1 compact
Tablet: samsung galaxy tab
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2015 - 08:30 #1
Har du nogle indstillinger for din telefon på udbyders side som du kan tilgå?
Her burde de oplysninger stå.
Det må jo være på samme måde som man gør når man tilgår et trådløst netværk hjemme. Her får man jo også disse oplysninger med.
Er ikke hjemme resten af dagen men oplys lige hvilken udbyder du har, så er der måske nogle som der lige ved hvad du skal gøre :-)
Avatar billede frem-ad Professor
04. juli 2015 - 08:44 #2
Telmore
Avatar billede Blueeyez Mester
04. juli 2015 - 09:21 #3
Eftersom du vil forbinde via din smartphone så er det i den et sted at du vil finde kode og muligheden for at ændre koden. Kan ikke forestille mig det er meget mere anderledes end på iphone, men det står jo nok anderledes og nok på en tricky måde..
Avatar billede frem-ad Professor
04. juli 2015 - 11:49 #4
så må jeg til og lede alvorlig, men det bliver måske først sen i aften. Men det må jo være en kode sony kommer med.
Avatar billede moddi100 Seniormester
04. juli 2015 - 12:04 #5
Stien varierer en anelse alt efter hvilken version af Android du kører:

Indstillinger -> Trådløst netværk -> Flere indstillinger ->Internet og bærbart hotspot -> Klik på bærbart hotspot -> Konfigurer

Det har intet med din teleudbyder at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2015 - 12:37 #6
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2015 - 12:52 #7
der vil jeg bruge min telefons netværks data (har fri data) så jeg kan bruge min tablet på ferien den kan kun køre via wi-fi.

Jeg tror du har misforstået FRI data.
http://mobil.nu/mobilabonnementer/telmore-billig-roaming-udland-56851

Telmore "FRI" Data
"så du nu frit kan bruge af din data på mobil og tablet i Danmark"
https://forum.telmore.dk/t5/Nyheder/Fri-data-til-TELMORE-kunder-frem-til-31-juli/td-p/650

Skal ferien holdes i DK eller udenfor ?
Avatar billede kurtba Ekspert
05. juli 2015 - 01:45 #8
Det sted i telefonen,hvor du aktiverer dit hotspot,fortæller den dig, hvad dit hotspot hedder og hvilken adgangskode der skal bruges. Men ellers enig i, at Telmore ikke har fri data i udlandet.
Avatar billede frem-ad Professor
05. juli 2015 - 08:12 #9
Moddi100 smid svar for point, det var dig kom med det rigtige.

Tak for alle svarene, det lykkes ved hjælp af #5

Pixel det er jeg klar over, vi skal på 14 dags motorcykel tur rundt i dk, så ingen problemer der
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. juli 2015 - 12:05 #10
God tur :)
Avatar billede frem-ad Professor
05. juli 2015 - 12:20 #11
Ja det skal nok blive hyggelig, hvor vi 2 par og en ungkarl så 5 personer og 5 motorcykler 3 telte så det er afslapning, så det her at tablet er nyttig med og finde overnatnings steder og ting vi vil se.