Avatar billede rikkedue Nybegynder
04. juli 2015 - 21:27 Der er 4 kommentarer

Backup af billeder

Hej alle,

Min stakkels mac er ved at bukke under for de tonsvis af billeder jeg har liggende. Og jeg kan ikke få mig selv til at slette nogle af dem. Så jeg ønsker at flytte mine billeder fra min computer til noget andet. Jeg har indtil nu lavet backup af billederne via dropbox, men jeg er blevet fortalt at på den måde "fylder" billederne 2 gange på min computer, passer det? Jeg har en fin ekstern harddisk som burde kunne bruges til formålet, men er det sikkert nok kun at have billederne liggende på denne?

Mvh Rikke
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. juli 2015 - 22:06 #1
nej - kun et sted er ikke sikkert og slet ikke backup.

nej de fylder ikke 2 gange på din komputer, men 2 gange kan man sige.

Som udgangs punkt er dropbox ikke backup men synkronisering. Dvs det du ved en fejl sletter på komputeren slettes også på dropboks.

Hvis du ikke vil miste dine billeder skal de fylde flere steder og gerne mere end 2 steder.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. juli 2015 - 23:02 #2
Vil klart anbefale dig at købe en backup ekstern og så bruge eksterne diske til data opbevaring...

Alternativt kan du jo have et online sted hvor billederne så os kan ligge.. Dette vil dog næppe blive gratis, da billederne vel fylder en del GB..
Avatar billede KHHP Juniormester
05. juli 2015 - 10:56 #3
Hvis du vil have dine billeder ud af din computer, men stadig kunne tilgå dem fra din mac, så køb en NAS.
De fleste kan både køre backup af hele maskinen og samtidig kan du have nogle mapper/shares, som kan indeholder billeder, dokumenter mv.
Jeg bruger selv en NAS, da jeg i min uddannelse har behov for at køre Windows på min Macbook Pro og så er der lige pludselig ikke plads til en lang række af mine filer og samtidig kan jeg nu benytte disse filer på tværs af begge systemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2015 - 16:52 #4
når du er på mac, så har de en router med indbygget disk til backup osv. Det må være vejen frem for apple-folk.
2500 inkl router http://store.apple.com/dk/product/ME177Z/A/airport-time-capsule-2tb