Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
05. juli 2015 - 08:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CSV åbner i 2 forskellige formater i hhv EXCEL og CSV (komma og Semikolon)

Jeg ha en csv-fil, som jeg nogle gange åbner med excel og nogle gange med excel via VBA.

Workbooks.Open Filename:=CStr(Environ("USERPROFILE")) & "\Desktop\Ekspo_bunke.csv"

Udfordringen ligger i at dem, der har defineret rapporten i overskrifter har sat komma.

Når jeg typeisk åbner filen med Excel (ikke via VBA) OPFATTER DEN IKKE komma som en kolonneafgrænser.
Men i CSV opfattes "," som kolonneskift og dermed får jeg 3 overskrifter for meget i min CSV-fil.

Hvor ændrer jeg den indstilling, så når jeg i VBA åbner filen at den ikke opfatter "," som en delimiter?
Avatar billede kjulius Novice
05. juli 2015 - 18:21 #1
Når du åbner en CSV fil fra en dansk udgave af Excel, vil den antage, at separatoren er et semikolon (;).
Når en fil via VBA, vil den som udgangspunkt bruge komma, med mindre du angiver at en anden separator skal bruges:

Workbooks.Open Filename:=CStr(Environ("USERPROFILE")) & "\Desktop\Ekspo_bunke.csv, Format:=4

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff194819(v=office.14).aspx
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
09. juli 2015 - 06:48 #2
, Local:=True