Avatar billede tegllund Nybegynder
06. juli 2015 - 08:56 Der er 10 kommentarer

Hjemmeside

Hej...... Jeg vil høre hva loven siger, når man som firma " køber " en hjemmeside, og fortryder dette køb. Man skal jo først godkende et evt. oplæg til en ny side, dvs. man har jo ikke modtaget noget produkt endnu.
Udbyderen skriver sågar, at design og oplæg er gratis eller til individuel lav pris. Jeg prøver og komme ud af en aftale, og nu forlanger de 7500,- bare for at lave et oplæg ( normalpris for siden + 1 års support m.m.) er 8300,- er det lovligt ????
Kan det være rigtig, at jeg ikke kan komme ud af en sådan aftale???

Peter Tegllund
06. juli 2015 - 09:14 #1
Mener du seriøst, at firmaet skulle udarbejde et gratis oplæg til dig, hvorefter du går til en af deres konkurrenter, og får lavet den færdige løsning?
Avatar billede tegllund Nybegynder
06. juli 2015 - 09:31 #2
Nej, jeg er kommet i en situation ( økonomisk ) hvor jeg er nødt til og trække mig fra aftalen. Det er heller ikke et spørgsmål om hva der er moralsk korrekt, men hva loven siger til det?
Peter
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juli 2015 - 09:50 #3
Du skriver i har lavet en aftale. Er det skriftligt? Noget kontrakt agtigt?

Har du underskrevet noget på nogen måde / accepteret nogle handels vilkår?

Jeg ved ikke om 14 dages fortrydelsesret fungere, men nu ved vi jo heller ikke hvornår aftalen blev lavet/sat i kraft..
Avatar billede tegllund Nybegynder
06. juli 2015 - 10:52 #4
Der er lavet en aftale på skrift, men købeloven for private gælder fra varen er modtaget, og det var det jeg så gerne ville vide om det var det samme for erhvervsdrivende?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juli 2015 - 11:04 #5
Groft sagt: erhverv-til-erhverv, der gælder kun den kontrakt man har lavet.

Og selv som privat forbruger gælder 14-dages fortrydelsesret ikke for special-tilrettede produkter, som der vel er tale om her.

Du har kontrakten/aftalen. Læs den.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juli 2015 - 11:05 #6
Har søgt lidt og fandt dette: http://www.amino.dk/forums/t/250605.aspx

Jeg tror ikke du kan fortryde ligesom private, men det kommer jo an på hvad der står i aftalen..
Avatar billede tegllund Nybegynder
06. juli 2015 - 11:37 #7
Tak for hjælpen.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juli 2015 - 12:38 #8
Husk at bede om et svar fra den bruger der gav løsningen på problemet ;)
Avatar billede tegllund Nybegynder
06. juli 2015 - 12:44 #9
Ok, den der nok kom det nærmest er erik jacobsen. ( sagen er sendt til min advokat )
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juli 2015 - 12:53 #10
Jeg samler slet ikke på point, tak.