06. juli 2015 - 11:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

D-Link Netværkskort understøtter ikke længere Dual-band efter seneste driver opdatering

Hej!

For et par måneder siden skaffede jeg mig et nyt netværkskort til min stationær. Det er en D-Link DWA-556 RevA. Jeg begyndte at opleve jævnlige crashes (BSOD) og havde generelt problemer med overophedning, så jeg tog den til Datagården for at skifte blæser og CPU-køler ud og få kigget på, hvorfor den jævnligt crasher.

Da jeg fik den tilbage havde teknikeren konstateret, at BSOD'erne skyldtes en gammel driver til netværkskortet (fra 2012) og havde installeret den seneste (fra 2015), som han hentede fra atheros.cz, fordi det var der chipsættet stammer fra.

Godt nok oplever jeg ikke længere BSOD'er, men med driveropdateringen røg også mulighed for at benytte dual-band muligheden, dvs. at jeg ikke længere hoppe på 5 GHz bandet. Da jeg spurgte teknikeren, sagde han at jeg måtte vælge mellem den seneste driver, som fixer crash-problemet, eller den gamle driver, som så giver dual-band, men også crashes.

Jeg har nu også installeret en halvgammel driver fra 2013, som jeg fandt på d-link website. Den giver dog, udover et bøvlet grafisk interface, som man bliver tvunget til at bruge, heller ikke mulighed for at fange 5 GHz bandet.
http://www.dlink.com/uk/en/support/product/dwa-566-wireless-n-300-dual-band-pci-express-desktop-adapter

Er D-Link virkelig så en ringe et mærke, at de ikke engang kan sørge for ordentlige drivere til deres produkter?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juli 2015 - 12:36 #1
Efter min mening skal man holde sig fra D-Link, men det er så blot min erfaring omkring deres produkter..
04. september 2015 - 08:59 #2
Nå, men så må det være konklusionen: D-Link Bad!