Avatar billede Mentor Juniormester
06. juli 2015 - 13:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel: Resultat af valg fra rulleliste

Hej

I øjeblikket har jeg følgende opsætning:

I G15 vælger man fra en rulleliste mellem to udfald: "Vundet" eller "Tabt". Hvis man vælger "Vundet" får H15 værdien fra F15, hvis "Tabt" får H15 værdien "0":

=HVIS(F15="";"";HVIS(G15="Vundet";F15;HVIS(G15="Tabt";0;"")))

Jeg vil gerne tilføje flere valg til rullelisten:

"Vundet"
"Tabt"
"Cashed In"
"Annulleret"

"Vundet" og "Tabt" skal stadig gøre det samme, "Cashed In" skal via en prompt spørge mig hvilken værdi, der skal tilføjes i H15 (her er vi nok ude i Makro??) og "Annulleret skal vælge værdien fra E15 og indsætte i H15.

Hvem kan hjælpe? :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
06. juli 2015 - 14:17 #1
Du er velkommen til at sende filen. @-adresse under min profil.
Avatar billede Mentor Juniormester
06. juli 2015 - 15:40 #2
Jeg er ikke interesseret i at udlevere filen.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. juli 2015 - 16:31 #3
Ok
Avatar billede Mentor Juniormester
07. juli 2015 - 12:51 #4
Lukker
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2015 - 16:16 #5
Opgav du?
Avatar billede Mentor Juniormester
07. juli 2015 - 18:19 #6
Både og. Jeg fik rettet formlen til, så den ser således ud:

=HVIS(F15="";"";HVIS(G15="Vundet";F15;HVIS(G15="Tabt";0;HVIS(G15="Cashed Out";"Angiv beløb";HVIS(G15="Annulleret";E15;"")))))

Jeg vælger jo fra en rulleliste i G15, og så skal der forskellige udfald hen i F15, alt efter hvad jeg vælger. Men hvis jeg vælger "Cashed Out" kunne jeg godt tænke mig en input box, der popper op, og beder mig angive værdien til F15.

Indtil videre viser F15 "Angiv beløb", hvis jeg vælger "Cashed Out" i G15, og den overskriver jeg så bare med beløb. Men hvis det andet kan lade sig gøre ville det være fedt!
Avatar billede Mentor Juniormester
07. juli 2015 - 18:21 #7
Fik lige byttet rundt på F15 og G15 i ovenstående... :-)
Avatar billede Mentor Juniormester
07. juli 2015 - 18:22 #8
Eller, det gjorde jeg ikke, F15 skulle bare være H15 :-D