Avatar billede Marlov Juniormester
06. juli 2015 - 15:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af tomme rækker

Hej

Er der nogle der kan hjælpe mig med at få Excel til automatik at fjerne tomme rækker?
Har prøvet og bruge denne http://www.eksperten.dk/spm/622089
Men kan ikke rigtig får det til t virke! Men det er sikkert fordi jeg ikke er særlig skarp  til det med VBA! :-)

Hilsen
Philip
Avatar billede supertekst Ekspert
06. juli 2015 - 17:44 #1
Rem Indsættes "under" det pågældende ark (Højreklik - Vis programkode)

Sub SletTomme()
Dim sidsteRække, række
    sidsteRække = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row

    With ActiveSheet
    For række = sidsteRække To 1 Step -1
        If .Cells(række, 1) = "" Then
            .Rows(række).EntireRow.Delete
        End If
    Next række
    End With
End Sub
Avatar billede Marlov Juniormester
07. juli 2015 - 08:14 #2
Det virker desværre ikke..
Men kan det have noget og gøre med at der er koder i de tomme rækker ?
Det er HVIS koder men som ikke har hentet en værdi.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juli 2015 - 08:33 #3
Vender tilbage
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juli 2015 - 08:44 #4
I hvilke kolonne er hvis'erne placeret?
Avatar billede Marlov Juniormester
07. juli 2015 - 09:00 #5
Det er de i A, B og C
De henter alle værdier fra 2 andre faner.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juli 2015 - 09:41 #6
Hvad står der i de nævnte kolonner, hvis de ikke er fundet en værdi?
Hvis alle 3 kolonner ikke finder en værdi - så skal rækken slettes?

Du kan evt. vise dine formler.
Avatar billede Marlov Juniormester
07. juli 2015 - 10:55 #7
Der står ingen ting.
Ja hvis der intet står i rækken skal den bare slettes.
Avatar billede Marlov Juniormester
07. juli 2015 - 11:26 #8
Glemte lige formlen:-)
Dette står i alle række, også selv om der ikke bliver returneret noget!
Kolonne A (vare nr.): =HVIS('12 Volts'!$D:$D>0;'12 Volts'!$C:$C;"")
Kolonne B (vare): =HVIS('12 Volts'!$D:$D>0;'12 Volts'!$B:$B;"")
Kolonne C (bestilt antal): =HVIS('12 Volts'!$D:$D>0;'12 Volts'!$D:$D;"")

Det er et bestilling ark jeg er ved at udarbejde, men man i nogle forskellige faner kan udfylde hvor meget af en given vare man ønsker at bestille også samler den alle de steder hvor der er blevet udfyldt noget i antal under en fanen ved hjælp af ovenstående formler.
Men dette betyder at når der returneres nogle værdier bliver der indsat nogle tomme rækker, og det er dem jeg gerne ville have fjernet.

der er sikkeret en anden formel man med fordel kunne bruge istedet, men jeg kunne ikke komme i tanke om en!
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juli 2015 - 13:52 #9
Vender tilbage lidt senere..
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juli 2015 - 15:29 #10
Ok - men måske kan der stå en blank i Kolonne A.
Hvis dette ikke virker - kunne du så ikke prøve at sende en "tom række" til mig. @-adresse under min profil.

Sub SletTomme_2()
Dim sidsteRække, række
    sidsteRække = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row

    With ActiveSheet
    For række = sidsteRække To 1 Step -1
        If .Cells(række, 1) = "" Or .Cells(række, 1) = " " Then
            .Rows(række).EntireRow.Delete
        End If
    Next række
    End With
End Sub