Avatar billede Akln Nybegynder
06. juli 2015 - 16:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min computer den genstarter, og genstarter ... og genstarter ... HJÆLP!

Som ovenstående beskriver, så har jeg en PC som hele tiden genstarter... Jeg er IKKE særlig IT-kyndig, så jeg prøver mig frem så godt jeg kan. Jeg har følgende specs på PC'en:

Game - Monster
MSI 970A-G46 970+950SB CFX SATA6 USB3
AMD FX-4130 X4 3.8 GHz 12MB 125W box AM3+
Crucial DDR3 PC1333 8GB CL9
WD caviar Green WD10EARX 1000GB SATA6 64MB
Enermax NAXN 82+ 850W PSU - 80+ Bronze modula
Enermax Fulmo Basic Tower Case
MSI GeForce GTX660 2GB OC TWIN FROZRIII 3D Ma
Samsung SH-224BB/BEBE DVD-RW SATA black
TRENDnet TEW-623PI N WIRELESS PCI

Ram - Fury HyperX
Windows 7

Den genstarter lige så snart jeg gamer (cs-go og h1z1) Nogengange kan jeg spille i flere timer, andre gange kan den finde på at stå og genstarte KONSTANT. Jeg har undersøgt om det er pga varme, med speedfan, men den viser for det meste følgende:

GPU: 31C
TEMP1:28c
TEMP2:40c
TEMP3:32c
HD0: 31C

Om det godt eller skidt, det ved jeg ikke, men det skal så siges at når jeg gamer, så stiger temp2 til 47-56C og får et flamme ikon?

Den har også en enkelt gang bippet 3 gange ved opstart (Og hvad jeg kan læse mig til er det, er det lyde fra bundkortet der indikerer hardware fejl?) Jeg fik udskiftet RAMMENE for 8 måneder siden, da PC'en blev ved med at gå i sleep mode. Så de er vel relativt nye??

PC'en genstarter IKKE når jeg blot surfer rundt på nettet. Det er KUN når jeg gamer på den.

Jeg har slået "genstart automatisk" fra, og afventer nu en besked om hvorfor computeren crasher.

Hvis der skal bruges yderligere info, så skriv det endelig. Ellers vil jeg bare håbe at der sidder en venlig sjæl der kan hjælpe mig.
Avatar billede Akln Nybegynder
06. juli 2015 - 17:00 #1
Jeg giver gerne 300 point til den person der kan hjælpe mig.
Avatar billede Akln Nybegynder
06. juli 2015 - 17:02 #2
200* Da jeg ikke må give flere end dette..
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2015 - 17:44 #3
Hej og velkommen til.
Umiddelbart vil jeg sige at 3 bip fra start af kan tyde på en fejl ved dit grafik kort.
Temperaturerne er der ikke problemer ved. Heller ikke om den kommer op på 60 grader.
Sidder her ved en pc der har passiv køling på kortet og den ligger typisk på denne temperatur.

Men jeg vil heller ikke udelukke din strømforsyning. En ustabil forsyning vil måske lave den samme fejlkode, da det jo typisk er grafikken der sluger det meste af kraften fra psu'en.
Er der på bundkortet et internt grafik chip, kunne du prøve at køre med den for at teste, eller evt prøve et andet grafik kort.
Avatar billede Akln Nybegynder
06. juli 2015 - 20:10 #4
Tusind tak.

Findes der evt. et program til at fejlsøge på grafikkortet? Jeg oplever aldrig pixel eller andre fejl når jeg spiller. Alt ser godt ud, altid.

Min strømforsyning er 850W, og jeg har fået af vide at det er mere end rigeligt til de tunge spil. 700-750 W skulle faktisk være mere end fint. Men hvis det er en anden slags fejl end at den leverer strøm nok, ja så kan det jo sagtens være strømforsyningen. Kan man teste det også?

Jeg aner desværre ikke om der er en intern grafik chip på grafikkortet.
Avatar billede Akln Nybegynder
06. juli 2015 - 20:42 #5
Jeg har forresten slået "genstart automatisk" fra, og nu genstarter den overhovedet ikke? Er det farligt for maskinen? Jeg synes det virker som om den bliver holdt kunstigt i live..
Avatar billede Akln Nybegynder
06. juli 2015 - 23:50 #6
"Den digitale signatur for de drivere, der kræves for denne enhed, kan ikke bekræftes. En ændring i hardware eller software kan have medført, at der er blevet installeret en fil, der er signeret forkert, er beskadiget, eller som kan være skadelig software fra en ukendt kilde. (Kode 52)"

Følgende tekst får jeg efter at have installeret ATITools. Jeg har under "enhedshåndtering" kigget efter opdateringer for at udelukke at det skulle være fejlen.

- Betyder det at jeg skal installerer opdateringen, eller skal jeg lade den være?

Sorry for alle spørgsmålene delt ud i flere svar, men jeg skriver dem som de kommer. Håber det er ok.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2015 - 16:01 #7
Har du prøvet at systemgendanne til før du fik problemet?
Avatar billede Akln Nybegynder
09. juli 2015 - 23:15 #8
Jeg har fundet en løsning på problemet :-) Jeg opdaterede blot alle drivers på hele PC'en. Det var "lidt" for længe siden jeg havde gjort dette. Men tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2015 - 07:49 #9
Velbekomme. Ja det kan løse problemer, specielt på grafik kan ting ændre sig når man får opdateringer til Windows.