Avatar billede rskadk Nybegynder
06. juli 2015 - 18:45 Der er 4 kommentarer

Tilføje en ekstra vlookup i en if statement?

Hej,

Har følgende formel

=IF(ISERROR(VLOOKUP([@PRDNO];Table4[Name];1;FALSE));"";VLOOKUP([@PRDNO];Table4[Name];1;FALSE))

Jeg ønsker at formlen leder igennem 3 rækker, for at finde et resultat der er I min Table4

N/A skal returneres som blankt

Ovenstående formel kigger kun I 1 række - hvordan kan jeg udvide den så jeg også kigger I rækkerne PRDNO1 og PRDNO2? Forestiller mig den først checker PRDNO, hvis der ikke finds noget, skal den chekke PRDNO1 osv...
Avatar billede rskadk Nybegynder
07. juli 2015 - 14:07 #1
Ingen der kan assistere med denne?
Avatar billede Tryphon Nybegynder
08. juli 2015 - 10:38 #2
Det må være noget i denne stil:

=IFERROR(VLOOKUP(A1,Tabel4,4,0),IFERROR(VLOOKUP(A1,Tabel4[[PRDNO2]:[Resultat]],3,0),IFERROR(VLOOKUP(A1,Tabel4[[PRDNO3]:[Resultat]],2,0),"N/A")))

Eksempel Tabel4:
PRDNO    PRDNO2    PRDNO3    Resultat
1    2    3    4

Værdi, der valideres på står i A1.

Håber, at det kan bruges
Avatar billede rskadk Nybegynder
09. juli 2015 - 20:48 #3
Syntes ikke lige jeg kan få din løsning til at virke.

Jeg har måske helder ikke formuleret mig helt korrekt. Jeg ønsker at formlen leder igennem 3 kolonner

A1 B1 C1 D1
Test Test2 Test3 RESULTAT

I min anden tabel4 har jeg følgende værdier i række 1 (A). Som Formlen i D1 skal tage højde for. Ud fra ovenstående, så skal formlen finde "Test", og skrive denne værdi i D1. Da den fandtes i A1 (Den kunne lige så godt have stået i B1)

A
Test
Ingen
Fejl

Jeg ønsker
Avatar billede Tryphon Nybegynder
10. juli 2015 - 09:15 #4
Samme formel men forskellig opslagscelle:

=IFERROR(VLOOKUP(A1,Tabel4[[#All],[A]],1,0),IFERROR(VLOOKUP(B1,Tabel4[[#All],[A]],1,0),IFERROR(VLOOKUP(C1,Tabel4[[#All],[A]],1,0),"")))