Avatar billede gunni Nybegynder
06. juli 2015 - 19:19 Der er 5 kommentarer

Forbedre wifi hotspot på campingplads

Hej alle.

Jeg er en ivrig camper, og skal da også som altid bruge min sommerferie på div. campingpladser.

Alle de steder jeg skal hen har wifi på hele pladsen, men min erfaring er at disse ikke har den bedste dækning, og når man sidder inde i metal kassen (campingvognen) er forbindelsen helt gal.

Jeg ville derfor købe mig en udendørs access point. men jeg bliver i tvivl om den kan det jeg skal bruge, jeg har f.eks. kig på denne http://www.tp-link.us/products/details/cat-4581_CPE210.html kan denne få fat i det wifi der er på pladsen og oprette mit eget netværk (med kode) som jeg så kan logge på med alle mine devices som et normalt wifi. husk at jeg overhoved ikke har adgang til det wifi den skal have fat i da dette jo er et offentligt netværk.
Avatar billede gunni Nybegynder
07. juli 2015 - 21:50 #1
Er der ingen der ved om man kan tage et offentligt wifi og lave sit eget netværk med en AP som f.eks den jeg linker til?
Avatar billede Xenu Juniormester
08. juli 2015 - 00:11 #2
Hvis du er tætter på pladsens wifi og den outdoor-dims du linker til har en radius på de 5 km, kan du forstærke signalet og "lege" wifi-AP for alle de andre, hvis det er det du tænker på. Lidt lige som du kan oprette dit eget AP på en smartphone, men du skal nok regne med at rode lidt mere med opsætningen på din router :-).
Avatar billede gunni Nybegynder
08. juli 2015 - 00:50 #3
Hej Xenu

Jeg tror ikke helt vi taler samme sprog :-) det jeg gerne vil er at kunne sætte min egen AP på taget af campingvognen, for på den måde at kunne få noget ordenligt signal. Jeg har så lavet mit eget wifi som jeg så kan bruge til at gå på med min ipad mm.

Men efter at have studeret brugsforviringen noget mere tror jeg at jeg har fundet ud af at den kan lige det jeg skal bruge i "Bridge Mode" her logger den på et wifi for derefter at lave sit eget wifi med egen SSID og kode.

Det var bare rart at høre fra en der viste det virkede inden jeg bestilte en :-)
Avatar billede puren Ekspert
10. juli 2015 - 10:05 #4
hey gunni og xenu

ja i taler forbi hinanden men det er ikke meget...

og den box du linker til er uloving i DK max sendestyrke er 40mW

vil anbefalde en box som den gamle linksys wrt54XX og ligge DD-wrt på den

føgel guiden her http://www.dd-wrt.com/wiki/images/9/9b/Repeater_Bridge.jpg og som et ekstra trin tilsidst tilføje et nyt SSID med kode som du kobler på...

men en udendørs antende er måske ikke afvejen :)
Avatar billede gunni Nybegynder
10. juli 2015 - 20:27 #5
Ok ulovlig ligefrem, så er det sku da godt den bliver solgt over alt i dk og uden at der står en dkid om at den ikke må bruges. Nå men den er bestilt og den kan skrues ned i sendestyrke så må jeg jo gøre det.

Men tak for svaret