Avatar billede arkoh Nybegynder
06. juli 2015 - 22:19 Der er 10 kommentarer

Trigge email fra excel!??

Hej alle

NU har jeg givet op! Kan simpelthen ikke finde en løsning på denne simple lille ting noget sted på nettet, og nu vender jeg igen tilbage til Eksperten, for hvis ikke jeg kan finde svaret her, så kan det tydeligvis ikke lade sig gøre...

Jeg vil så frygteligt gerne trigge/åbne en email inde fra et excel ark. Dvs. oprette en rude i mit excel ark, som fungerer som en knap, som ved tryk åbner en specifik email fra outlook!??

Kan dette lade sig gøre og i så tilfælde... ville jeg være ualmindelig taknemmelig for hjælp til at finde ud af dette!!!

Info:
Jeg bruger Microsoft Outlook 2010 og Microsoft Excel 2010 og arbejder i Windows 7.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. juli 2015 - 23:13 #1
Hej

Du kan godt skabe forbindelse mellem Excel og Outlook ved hjælp af VBA i Excel + reference til Outlook.
Har konstrueret mange systemet, der anvender dette princip.

Hvordan vil du udvælge et specifik mail - og hvorfra - Indbakke eller anden mappe i Outlook?
Avatar billede arkoh Nybegynder
07. juli 2015 - 00:13 #2
Hmmmm... det er så her min "bruger" status træder i kraft og min tekniske forståelse står helt af!! ;-) Hvad betyder VBA!?

Ja, det er specifikt fra min inbox, men optimalt vil jeg gerne at linket fulgte med mailen om så jeg flyttede den ind i en mappe! Men det kan jeg godt leve uden, hvis bare jeg kan finde en løsning på problemet!!
Avatar billede arkoh Nybegynder
07. juli 2015 - 00:23 #3
Okay... googlede mig lige til VBA!... Der står jeg desværre af! Det kræver langt mere programmerings forståelse end en sølle mand som jeg besidder! :-/ Er der da virkelig ikke andre måder, som ikke involverer hardcore programmerings forståelse!???
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. juli 2015 - 07:44 #4
Jeg er bange for at det kræver VBA, men du kan finde mange, ret simple, programmeringsstumper til dette, rundt omkring på nettet.

Der er en fin gennemgang, på dansk, her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Outlook/
Avatar billede arkoh Nybegynder
07. juli 2015 - 11:46 #5
Aaaaarghhh... har nu set den side igennem og det er jo det rene volapyk!!! :-/ Aner ikke hvad jeg skal gøre med et og fatter ikke en bjælde!...!??? Hjælp!
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. juli 2015 - 12:40 #6
Jeg er bange for, at du har gabt over mere end du gider gøre en indsats for :-)

Når man får en ide til et projekt skal man gøre sig klart, enten, om det er ud over ens evner, eller om man gider bruge tid på at sætte sig ind i det og lære det...

...begge dele tror jeg, du fejler i her :-)

Hvis dette virkeligt er noget du ønsker, så ser jeg to muligheder:

1) Lær lidt om VBA
2) Betal dig fra det

Koderne på ovenstående link er nu meget lette, at sætte ind i et regneark - der er faktisk et link til det på selvsamme side:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Makroer/Indsaet/
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juli 2015 - 13:57 #7
Definer i detaljer, hvad du ønsker - så kan du få et tilbud, hvis det har interesse.
Avatar billede arkoh Nybegynder
07. juli 2015 - 14:30 #8
@pistolprinsen
Så det er altså "ilde set" at ønske sig en funktion, og forsøge at finde ud af om denne funktion allerede eksisterer eller kan løses med en add-on eller et lille netm program, hvis ikke man kan programmere eller lige ud af det blå kan lære at programmere!?? Aaahhhh... ;-) Meget muligt at jeg ønsker mere end der er muligt, men det kan jeg jo lissom ikke finde ud af om jeg gør før jeg undersøger tingene, vel!? :-)

@supertekst
Tak for tilbuddet, og hvor dejligt det end ville være at kunne åbne en mail fra en knap i excel, så hænger pengene ikke på træerne til at betale for excel specialløsninger!

Men tak for indspil og tanker...
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juli 2015 - 15:22 #9
Selv tak - men som sagt - så er du velkommen til at få et tilbud - så har du noget eksakt at tage stilling til. Så langt koster det jo ikke noget.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. juli 2015 - 17:02 #10
Det er skam ikke ilde set - du virker bare ikke specielt interesseret i overhovedet at gide prøve...

...og, de links jeg gav dig,krævede netop ingen kendskab til programmering, men du fik det hele forærende - lige til at copy&paste ind i det regneark, hvor du skal prøve det.
Jeg er stadig sikker på, at hvis du tage 'ja'-hatten på, og siger til dig selv, at det her vil jeg, så vil du på en times tid og en god kop kaffe kunne få det til at virke ved lige at prøve, at kopiere den kode ind i regnearket.

Det er et spørgsmål om indstilling, og ikke et spørgsmål om programmeringskendskab.

Der er forøvrigt en tredie løsning: Upload dit regneark et sted, hvor vi kan downloade det, og jeg er sikker på, at en af os nok kan lave den knap til dig :-)