Avatar billede sundsdal Nybegynder
07. juli 2015 - 08:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind i windows efter installation af gfx driver

Hej

Jeg står i den uheldige situation da jeg for nogle dage siden startede min computer op, kom den med blå skærm og så kunne jeg kun starte op i fejlsikret tilstand. Hvis jeg prøvede i normal tilstand kommer den med en hurtig blå skærm igen. Jeg kunne så gå ind i fejlsikret tilstand og slette gfx driver og så kunne jeg starte pcen op normalt igen. Men hver gang jeg går ind på nvidia (har et geforece gfx450) og henter driveren eller lader windows update hente driveren så laver den samme fejl igen.

Jeg har prøvet at bruge killdisk og slette alt helt og installere windows 7 på ny men det er stadig samme problem. Jeg har vedhæftet et billede hvordan startskærmen ser ud (bemærk det er kun startskærmen som har dette billede) om det er gfx kortet som den er gal med eller om jeg kan installere driveren på en anden måde som hjælper på problemet? Jeg har et andet gfx kort som jeg har prøvet at sætte i af næsten samme model denne model har dog bare 2 indgange til strøm (tror der stod 8pins). og jeg har kun et strømstik og der kører blæseren også men viser ikke noget billede, den kommer bare med 2 jkorte og et 1 langt bip. Så har sat det normale kort i igen.

https://billedeupload.dk/?v=gARpM.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2015 - 16:33 #1
Kører den normalt på en driver der er ældre?
Har du i enhedshåndtering prøvet at rulle tilbage på en ældre driver?
Avatar billede sundsdal Nybegynder
07. juli 2015 - 22:31 #2
Jeg har både prøvet med en ny og ældre driver men samme problem opstår når jeg så genstarter maskinen, så kommer den blå skærm igen, og så er det kun fejlsikret tilstand som virker indtil jeg har afinstalleret driveren, og så kan jeg starte op i normal tilstand igen men med vga-opløsning.
Så er løbet tør idéer :-/
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2015 - 22:57 #3
Ved du om den ældre driver du installerer har virket på maskinen før?

Hvis den har det, kunne det tyde på defekt grafik kort.
Du har jo startet helt fra bunden med ny installation, hvor du burde kunne få den til at virke rigtigt.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
07. juli 2015 - 23:47 #4
Ja det har virket fint. Så er bange for det er grafikkortet desværre. Men jeg har et grafikkort liggende som har 2 x 8pins til strøm men kun 1x8pins som jeg kan sætte i kortet er det så derfor det andet kort ikke virker når jeg sætter det i da jeg får 2 korte og 1 langt bip?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2015 - 12:04 #5
Har du flere 4 pins i din strømforsyning som du ikke bruger skulle de kunne sættes sammen til en 8 pin, eller også ved jeg man kan købe en adapter der kan lave en 4 pin om til en 8 pin.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
08. juli 2015 - 13:03 #6
Tak det vil jeg kigge på.  :) Hvis du lige smider et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2015 - 15:51 #7
svar.