Avatar billede Kim Praktikant
07. juli 2015 - 09:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar MEDIO Grafikkort

Hej,

Jeg har brug for Jeres hjælp!

Har udkig på følgende bærbar maskine (Holder sig under 4000 kr.):
MEDION® AKOYA® P6647 (MD 98894)
http://www.medion.com/dk/shop/medion-laptop-30017682a1.html

Den har indbygget grafikkort, klart nok, og er et
NVIDIA GeForce GT 825M - hvilket er fint! + en i5 CPU

Men der sidder en sekundær grafikkort også:
Intel HD Graphics (Haswell) - hvilket ikke er fint!

Går ud fra at det sekundærer grafikkort bliver brugt af computerens egen skærm og at NVIDIA bliver brugt på HDMI-porten?

I givet fald, skal der en ekstern skærm på før den kan bruges til spil?
- Hvilket ikke er løsningen på en bærbar :-(
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juli 2015 - 09:25 #1
intel er til når pcen ikke rigtigt laver så meget og Nvidia er til når den faktisk har brug for grafikkortets muskler. Dette er en mdåe hvorved strømforbrug og varme skulle være lavere når du ikke har brug for grafikkortets fordele (Nvidia)
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juli 2015 - 09:27 #2
Nvidia grafikkortet er dog IKKE velegnet til gaming..: www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-825M.110063.0.html
Avatar billede Kim Praktikant
07. juli 2015 - 09:28 #3
Eller kan man skifte i mellem to grafikkort?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
07. juli 2015 - 09:29 #4
Som udgangspunkt i maskiner med to grafikkort så bruges det interne grafikkort (Intels) når maskinen kører programmer som ikke skal bruge 3D / når batteriet skal holde i lang tid.

Når der så skal spilles / 3D-ting / nogle gange video som skal dekodes så starter det dedikerede grafikkort.

Det er primært lavet sådan af strømbesparelseshensyn.

Lidt tips her (det er længe siden jeg har kørt med begge dele, så kan ikke lige selv huske settings):

https://www.youtube.com/watch?v=DCh9Eob0mNY
Avatar billede Kim Praktikant
07. juli 2015 - 09:32 #5
Ved godt det ikke er velegnet til gaming,
men drengen har ikke flere penge og så må man nøjes :-P