Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
07. juli 2015 - 20:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA åbn fil med dags dato i navnet

Jeg har en fil der hedder:
C:\Users\Kennet\Desktop\Balancerpåmellemregningskonti_KGRP2_20150707.csv

i dag (den 7. kan jeg påkalde den med funktionen:
Workbooks.Open Filename:=("C:\Users\Kennet\Desktop\Balancerpåmellemregningskonti_KGRP2_20150707.csv")

Det virker perfekt.
Men i morgen hedder filen 08 til sidst, så jeg ønsker at den skal justeres efter dagen.
Jeg prøver med:
'Workbooks.Open Filename:=CStr(Environ("USERPROFILE")) & "\Desktop\" & " Balancerpåmellemregningskonti_KGRP2_" & Format$(Date, "YYYYMMDD") & ".csv"
Men får at vide:
"Sorry we couldn't find C:\Users\Kennet\Desktop\Balancerpåmellemregningskonti_KGRP2_20150707.csv. is it possible it was removed".

Hvor er er min fejl?
Supllerende kunne jeg godt tænke mig at strengen gjorde at den åbnede dagen i går. altså date-1 dag. Er det muligt?
Avatar billede kabbak Professor
07. juli 2015 - 21:24 #1
Prøv med
Dim Fil as string

Fil = CStr(Environ("USERPROFILE")) & "\Desktop\" & " Balancerpåmellemregningskonti_KGRP2_" & Format$(Date, "YYYYMMDD") & ".csv"

Workbooks.Open Filename:= Fil

hvis du vil gave dagen før så:
Fil = CStr(Environ("USERPROFILE")) & "\Desktop\" & " Balancerpåmellemregningskonti_KGRP2_" & Format$((Date-1), "YYYYMMDD") & ".csv"
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
08. juli 2015 - 06:24 #2
Tak skal du have, Kabbak.

Det virker logisk.

Jeg får nøjagtigt samme fejlmeddelelse.
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
08. juli 2015 - 08:44 #3
Nope, Kabbak.

Det var mig der tastede forkert.
Din løsning virker perfekt.

Mange tak for hjælpen.

Husk dine point.
Avatar billede kabbak Professor
08. juli 2015 - 10:21 #4
;-)) godt det virkede