Avatar billede Bumle Mester
07. juli 2015 - 21:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dato udfra uge og år -fortsat :-)

Hej derude,

Har godt nok fundet mange tråde, men kan simpelthen ikke passe det til i mit layout.

Case:
Jeg har et ark hvor A1 indeholder tekst "Uge" og B1 indeholder uge nr. "30"
A2 indeholder tekst "År" og her indeholder A2 så "2015".
Jeg vil herefter gerne have datoen for mandag angivet i C4 og måned i D4, datoen for tirsdag i E4 og måned i F4, osv.
Med datoen i hhv C4, E4 osv mener jeg tallet 1, hvis det er den første i måneden og tallet 2, hvis det er den anden i måneden.
De eneste celler som jeg ændrer i er B1=uge nr og B2= årstal.

Håber nogen kan hjælpe mig, på forhånd tak.
Avatar billede Bumle Mester
07. juli 2015 - 21:21 #1
Office 2013 dansk i øvrigt :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
07. juli 2015 - 22:46 #2
Prøv

Mandag:
C4: =HVIS(OG(B2<>"";B1<>"");DATO(B2;1;7*B1-3-UGEDAG(DATO(B2;;);3));"")
Brugerdefineret format: d

D4: =HVIS(OG(B2<>"";B1<>"");DATO(B2;1;7*B1-3-UGEDAG(DATO(B2;;);3));"")
Brugerdefineret format: mmmm

Tirsdag:
E4: =C4+1
Brugerdefineret format: d

F4: =D4+1
Brugerdefineret format: mmmm

OSV....
Avatar billede Bumle Mester
08. juli 2015 - 09:05 #3
Perfekt, det virker og tak.
Giv et svar og jeg lukker den :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
08. juli 2015 - 09:40 #4
Velbekomme :-)