Avatar billede jacx Nybegynder
07. juli 2015 - 21:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ø i forward index.php

hvordan laver jeg et index.php hvor jeg skal forwarde til en anden side der indeholder ø i url?

Jeg har forsøgt at skrive ø virker ikke.

Jacob
Avatar billede j4k0b Nybegynder
07. juli 2015 - 22:23 #1
urlencode("æøå")
Avatar billede jacx Nybegynder
07. juli 2015 - 22:33 #2
fandt selv ud af det. næste problem er så, efter den har forwarded siger den siden ikke findes, med mindre man går op i url og klikker i den, og derefter trykker enter. Er der en måde man kan få den til at gøre det i kode?

Altså forwarde og derefter få browseren til at trykke enter i url? :S
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. juli 2015 - 22:40 #3
Prøv at vis din forward kode?
Anvender du UTF-8 encoding?
Avatar billede jacx Nybegynder
07. juli 2015 - 22:48 #4
det drejer sig om at jeg vil forwarde til ønskeskyen.dk hvor min kæreste og jeg har lavet en ønskeliste da vi skal giftes, men den mega lange url den danner kan vi ikke give til gæsterne. derfor har jeg på mit eget domæne lavet en forward

<?php
header("Location: https://ønskeskyen.dk/#!/share/wish-list/559bcb3a31dedaf3428b45cf");
?>

Den godtager det i Ie og chrome, men ikke safari og firefox, der skal man op og klikke i linket og trykke enter før den går ind på siden.

Der linkes fra www.jbpro.dk/bryllup

mvh

Jacob
Avatar billede jacx Nybegynder
07. juli 2015 - 22:49 #5
og ja, fandt ud af at jeg skulle gemme via notepad i utf-8
Avatar billede jacx Nybegynder
08. juli 2015 - 08:15 #6
Har fundet løsningen
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. juli 2015 - 14:23 #7
Selv tak for hjælpen.