Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 00:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

G-mail problem med automatisk videresendelse

Hejsa.

I indstillinger i G-mail kan jeg læse at man kan få videresendt indgående mail videre til en anden mail-konto.
Samtidig står der også at man kan vælge kun at få visse indgående email sendt videre ved brug af deres filter funktion.
Det sidste kan jeg ikke få til at fungere.

At aktivere så alle indgående mail ryger videre til en anden konto er nemt nok. Sagen er dog at jeg kun skal have videresendt til anden konto når der kommer mail fra én bestemt konto. Derfor har jeg forsøgt at lave et filter. Problemet er dog at jeg skal aktivere det det sted hvor der står "videresend til anden mail".
Og så videresender den alt. Og heri er mit problem.
I G-mail hjælpefunktion står der at man kan det jeg ønsker men deres indstillinger har ikke de muligheder.

Mon der ikke er en skarp G-mail bruger herinde der kan hjælpe:)??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2015 - 07:02 #1
Du skal ganske rigtigt anføre en (eller flere) forward email adresser, men du skal så blot ikke vælge at alt skal forwardes. Det klares med en radioknap.

Grunden er velsagtens at de vil have den der bekræftelse af at man også har adgang til den email der videresendes til.

Når du så har en eller flere forward adresser registreret og verificeret, men hvor ingen anvendes til at videresende alt, så kan du i filtret vælge videresendelse af de ønskede emails.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 12:06 #2
Hejsa.

Jeg kan ikke se de muligheder inde i indstillinger.
Kan du give et eksempel på hvordan det gøres.?
Hvor finder jeg radioknappen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2015 - 12:39 #3
Nu snakker min gmail så engelsk:

1) Settings
2) Forwarding and POP/IMAP
3) Add a forwarding address
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 14:14 #4
Du skal nok få point. Men jeg forstår ikke hvad du mener kan sagtens opsætte filter men da jeg bliver nødt til at sætte prik ved at den automatisk skal videre sende Mail så videre sender den alle indkomne Mail. Og det er kun fra en enkelt Mail adresse jeg skal have videre sendt. Så hvad gør jeg. Og hvad mener du med radio knap? 😊
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2015 - 14:23 #5
Du skal ikke prikke af at den skal videresende alt. Du kan bare prikke af i "Disable forwarding"
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 14:53 #6
Altså hvis jeg sætter prik i deaktivering af videre sendelse så kan jeg slet ikke automatisk få den til at sende noget som helst videre. Altså det filter jeg så opretter Mail adresse på sender den ikke. Så problemet er at jeg kun kan få alt videre sendt eller ingenting uanset hvad jeg gør?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2015 - 15:18 #7
Du skal vel bare lave filtret korrekt. Under "Forwarding ..." har du een eller flere bekræftede email-adresser klar. Du har så sat kryds i ikke videresende noget. Under filtret siger du så videresend til een af de bekræftede email adresser. Så virker det.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 15:33 #8
Enig sådan burde det være. Men sådan er det ikke. Prøv det evt. Selv og se om du kan få det til at virke
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 15:34 #9
Og hvad er radio knap
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2015 - 16:48 #10
En radio-knap er rund ;)

Ja, det virker hos mig, når man gør det som beskrevet.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2015 - 01:21 #11
cool:)
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2015 - 01:21 #12
jep