Avatar billede Beach Mester
08. juli 2015 - 11:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjerne synk mellem 2 maskiners desktop

Hej der ude

Har 2 maskiner her på jobbet der kører XP. De er sat op til at synkronisere så bla. desktop og mappen dokumenter er ens på dem begge. Jeg vil gerne fjerne synk på den ene maskine så den får lov til at arbejde alene. Hvordan fikser jeg dette?

Jeg har været inde i mappeindstillinger -> Offlinefiler og fjerne ALLE flueben på computer 2.

Hver gang jeg opretter en genvej på computer 1 desktoppen så går der 2 sek så kommer genvejen også op på desktoppen på computer 2

Hvad gør jeg galt?

//B
Avatar billede Beach Mester
08. juli 2015 - 11:35 #1
Har leget lidt med mulighederne, kan godt se fidusen i at mappen dokumenter er ens på begge maskiner, men desktoppen kunne det være nice at kunne fjerne synk fra.

//B
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2015 - 11:48 #2
Xp er lukket.. Dernæst er du så sikker på det er Windows og ikke et stykke software der håndterer synkroniseringen?
Avatar billede Beach Mester
08. juli 2015 - 12:16 #3
Nej, det er jeg ikke sikker på. Når maskinerne booter bliver der køre et log-on script. Kan det ligge der?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2015 - 13:01 #4
Svært at sige. Hvis du på pc 1 laver ændringer og de sker efterfølgende på pc 2 så er der noget der kører i baggrunden..

Kører selv kun med Linux systemer.. Lyder til nogen har sat det op for dig?
Avatar billede Beach Mester
08. juli 2015 - 14:23 #5
Det er en standart ghost der bliver lagt ind på maskinerne. Under min ferie blev begge pcér opdateret med nyeste kopi og siden har der været bøvl.

Nogle der ved hvor man kan finde sådan et scrpit? Ligger det lokalt eller..?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2015 - 16:21 #6
Vil anbefale dig at tage kontakt til vedkommende der har sat det op.. Vi ved intet om opsætningen af det..
Avatar billede Beach Mester
09. juli 2015 - 07:14 #7
Hvis det var så nemt så havde jeg valgt denne løsning som det første - Men i et firma med en IT-Afd der skal servicere 30.000 maskiner og ligger i tyskland, så har jeg ikke nogen forventning om at "lille jeg" kan få løst sådan et problem. Har haft fat i den lokale field-IT Afd, de viste ikke hvordan man kunne løse problemet;-)

Andre der har forslag?
Avatar billede Beach Mester
29. september 2015 - 19:09 #8
lukker, fandt aldrig en fornuftig løsning

//B