Avatar billede LouieLykkebo Nybegynder
08. juli 2015 - 13:20 Der er 7 kommentarer

Steam AVG addbloc

Hejsa. Det er sådan at mig og min far er kommet lidt op at diskutere og vil høre hvem der har ret. Jeg har hentede 2 spil fra steam på hans pc, og min far er overbevist at steam giver virus jeg siger så det modsatte. Men hans pc er blivet meget lamsom og jeg kan se når man fx går på youtube så kommer der mange reklamer alså i siden og popop vindu frem. Så der for har jeg hentede avg til mig og scannede hele computere og det hjalp lidt men han siger også at avg ikke er godt og han vil bruge sit ejet program som jeg ikk syndes hjælper, vil så hørehøre om vi ikke er enige om at avg er godt? Til sidst har jeg så hentede addbloc og syndes at der kommer mindre reklamer frem og der står også at de fjerner 23 reklamer bare ved at gå på youtube. Men min far vil ikke have det og har også slettede det og han tror også at det heller ik er godt for hans pc. Så jeg vil høre og det er mig der har gjort hans pc langsom eller ham slev ved fx hved at hente Skype hvor jeg er sikker på at han ikke har trykt nej til de reklamer og cookies og andre ting man skal sige nej til når man henter ting.

Vh Louie
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2015 - 13:27 #1
Steam kan gøre pcen langsom hvis spillene fylder. Har du prøvet og køre en defragmentering af harddisken? (Bemærk at hvis det er en SSD der er i den, så skal den ikke defragmenteres, men lyder ikke til der er SSD i den)..

AVG er ok efter nogen mening.. Jeg anbefaler dog Microsoft Secruity Esentials. Dog kører jeg ikke Windows mere, men Linux Ubuntu hvor Steam os findes.

Adblock er ok. bruger det selv + nogle flere som øger sikkerheden en hel del.

Tjek hvilke programmer der er installeret. Hvilke tilføjelser der er i browser og ryd cookies i browseren.

Hvis det er firefox så er der: NoScript, ublock (ALternativ til adblock) og selectivecookiedelete som rydder cookies memdindre man vil tillade cookies fra visse hjemmesider.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2015 - 13:30 #2
Der er jo os Diskoprydnning (Indbygget værktøj i Windows)..
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2015 - 13:32 #3
og ryd også lige op med malwarebytes og adwcleaner
https://www.malwarebytes.org/antimalware/ (tag endelig den gratis, ikke premium)
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
reklamer er ikke virus, bare irriterende...
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2015 - 16:34 #4
Hej og velkommen til.
Enig i brugen af #3
Kør en tur med CCleaner ligeså:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hvis man ikke bruger producenternes egen side og i stedet bruger Cnet eller Softonic, så vil man i mange tilfælde få uønskede ting med i sin installation.
AVG er ok antivirus på højde med de andre gratis alternativer som blandt andet Avast. Personligt bruger jeg ikke MSE da det i følge uvildige tester er dårligere til at detektere end de andre gratis alternativer. Selv Microsoft anbefaler man bruger et andet system end MSE. Og jeg synes det er ringe de ikke kan lave et ordentligt antivirusprogram der passer på deres styresystem.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2015 - 19:03 #5
Hvis du tror på Computerworld, så har de testet viruskontroller.
Ikke den nyeste test, der måler hastighed (!), men den før, der målte detektioner/reelt sikkerhed.
Af de gratis ville Panda score bedst.
http://www.pandasecurity.com/denmark/homeusers/solutions/free-antivirus/
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2015 - 19:52 #6
Bruger primært denne side http://www.av-comparatives.org/ når jeg læser om AV tester.
08. juli 2015 - 22:44 #7
Enig med #3 + #4 !!!

Diverse Sikerhedssprogrammer (ACAVST,AVG, ...) vil ikke nødvendigvis finde/fjerne Uønsked elementer i din Browser ... derfor nævnte [ADWCleaner] !!!

Loggen derfra her i TRÅDEN --- så vi kan bedømme om der skal andre værktøjer til :-)