Avatar billede arnepedersen Forsker
08. juli 2015 - 13:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Sony Memmery Home

Jeg har før haft installeret dette program til import af HD video fra mit kamera, men efter jeg har formateret min PC stopper installationen kort før afslutning.
Er der hjælp at hente?
Mvh /Arne
Avatar billede Skifter24 Praktikant
08. juli 2015 - 14:46 #1
Kommer der en fejlkode eller fryser den bare ?
Kan du prøve at komme med en lidt mere detaljeret beskrivelse af hvad der sker? Evt. lave en screenshot.
Hvad styresystem bruger du. ? Hvor mange RAM. Og er det 64 eller 32(86) bit ?
Avatar billede Skifter24 Praktikant
08. juli 2015 - 14:48 #2
Er det dette program du har?
Og har du hentet en ny version fra siden, eller sidder du med en gammel version fra før du formaterede ?
http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/download/playmemories-home/win/en/index.html
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. juli 2015 - 13:31 #3
Jeg installerer fra nettet, og jeg kan ikke finde ud at overføre screenshot, men der står:

Kan ikke fortsætte installationen af PlayMemerys Home, for installation af PMB_ ServiceUploader. msi´misløkkedes.
Prøv at installere Play Memerys Home igen.

Jeg kører win7
64 bit.
Har 8 gb. ram.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
09. juli 2015 - 14:15 #4
Okay.. Jeg søgte lidt rundt på nettet for at se om andre har det samme problem. Jeg fandt et link.. Den har en tråd på kun 2 sider. På side to skulle der gerne være et billede af når fejlen opstår.
Der er også en masse løsninger derinde. Men før du begynder på nogle af dem så burde du lige læse det hele igennem for at sikre dig at det er samme problem.
https://community.sony.se/t5/camcorders/playmemories-home-installation-fail/td-p/694471
Du kan også lige hurtigt prøve følgende..
Gem programmet på maskinen istedet for bare at køre den fra browseren. Find frem til programmet på maskinen, højreklik på programmet. Tryk egenskaber og se om programmet er blokeret. Hvis det er så tryk "fjern blokering". Derefter går du videre til "kompatibilitet" (også i egenskaber).
Der sætter du hak ved "kør som administrator" (så det er aktiveret). Trykker anvend. Og så Trykker du på "kør fejlfindingsværktøjet Programkompatibilitet"...

Egentlig kunne jeg også godt tænke mig at vide om du har formateret din pc fuldstændig. så harddisken er TOM!
Eller om du har installeret Windows på ny, og så derfor går ud fra at den er formateret ?
Hvis du er i tvivl. Så åben dit C: Drev og se om der ligger en Windows.Old mappe..
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. juli 2015 - 14:53 #5
Jeg har formateret harddisken fuldstændigt.
Har forsøgt alt hvad du skriver. Mener der ligger noget på min pc der blokerer. Nu kan jeg ikke installere originalt PMB version 4.2.14. jeg fik med ved kamerakøbet.
Jeg kan ikke hente Memery home programmet, det er installationen af det der bliver blokeret.
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. juli 2015 - 08:13 #6
Til skifter24
Tak for din store hjælp. Desværre fik vi ikke løst problemet. Jeg kan stadig ikke få installeret programmet. Men jeg har nu installeret et tidligere program, og det må jeg så leve med.

Håber senere at få Sony Memmery Home til at virke.
/Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
13. juli 2015 - 10:25 #7
Så lykkedes det.
Jeg fandt en tidligere version på min gamle computer, installationsfilen var der stadig. Den kopierede jeg over på et USB stik som jeg kopierede over på min PC. Så installerede jeg programmet. Filen hedder:

PMHOME_4301DL(7).exe
Avatar billede Skifter24 Praktikant
13. juli 2015 - 12:44 #8
SÅDAN!! :)
Du skal lige skrive din løsning igen. Denne gang skal du klikke "Svar" og ikke "kommentar". Lige oven over den boks hvor du taster teksten, der kan du se "svar" og "kommentar felterne".
Når du har gjort det, så skal du acceptere dit svar :)
Ellers begynder eksperten.dk at skrive til dig at du har åbne spg..
Avatar billede arnepedersen Forsker
15. juli 2015 - 13:02 #9
Nej skifter24, det er dig der skal give mig et svar.

Fordi du har i den grad har forsøgt at hjælpe mig. Så vær venlig at lægge et svar.
Dbh. Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. juli 2015 - 10:09 #10
Svar