Avatar billede Jannickhess Professor
08. juli 2015 - 17:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne hjælpe andre med excel 2013 - 125 pr time inkl moms

Hejsa alle,

Jeg vil gerne hjælpe nogen af jer med "simple" Excel opgaver, jeg tager 125 kr pr. time, via teamwiver for den pris tager jeg ikke ud..

Hvordan gør jeg dette på en Lovlig måde
med hensyn til skat. og lign ?

Vil bare gerne tjene lidt penge, på det jeg er rimelig god til dog ikke Expert, Jeg giver jer 100 % tavshedspligt ang. jeres økonomi.. men oplys mig aldrig om nemid brugernavn og eller koder

Telefon nummer, for i af mig ved at skrive til mig på min mail adresse: hjaelp@outlook.dk
penge overføres først via mobile pay, for 1 time af gangen
påbegyndt for hver ½ time ekstra = 62,50 inkl 12,50 i moms.

Du i kan også betale for ½ time af gangen
jeg kan nå ret meget på ½ time :-)

Hvis der skulle der skulle komme mange henv, tager jeg dem i rækkefølge, da jeg kun er 1 person, lover jeg ikke jeg kan hjælpe alle men prøv ad.

JH
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 17:26 #1
Du skal være moms registreret og føre skatteregnskaber.
Er du sikker på, at det er det værd?
Avatar billede Jannickhess Professor
08. juli 2015 - 17:49 #2
Okay, hvis det dog var nemmere så kunne flere komme i job selvstændigt, det vil vi alle have gavn af :-)

Men vil kun hvis det er 100 % i orden og lovligt

Men tak for dit svar

Jeg læste på nettet at moms kan man selv klare via selvangivelsen, men skat er åbenbart lidt sværere

Men har fundet en hjemmeside, hvor andre kan søge om opgaver man kan tage sig betalt for

Men ved ikke helt hvordan det gøres ang. skat og moms mv. ?

Jeg kan godt ligge deres domæne ind når jeg finder den igen

noget med "den lille ???"

JH
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 17:59 #3
Læs her og tab modet:"https://startvaekst.virk.dk/opstart
Avatar billede Jannickhess Professor
08. juli 2015 - 20:42 #4
ok jeg må vidst hellere søge et mere alm job så GGG

Tak

Selvom der er 0 point

må jeg hellere lukke ?

JH
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 20:43 #5
OK :-)
Avatar billede AnyFellow Mester
09. juli 2015 - 07:51 #6
Hvis du omsætter for under 50.000 kr. i en løbende periode på 12 måneder, er der ikke krav om at være momsregistreret.
Avatar billede aliaz Nybegynder
09. juli 2015 - 10:35 #7
Jeg har eget CVR-nummer, indberetter moms og laver et simpelt årsregnskab i Excel - apropos. Det er altså super nemt og kræver nærmest intet arbejde.

@kfisker: Jeg har undret mig lidt over den grænse - skal man så ikke opkræve moms hos ens kunder? Det konflikter jo med, at der er moms på alle varer i DK.
Avatar billede AnyFellow Mester
09. juli 2015 - 11:50 #8
aliaz> Nej, så må du ikke angive moms på din faktura.
Sælger du til virksomheder, er der ikke købsmoms at kunne fratrække.
Avatar billede aliaz Nybegynder
10. juli 2015 - 18:07 #9
Det giver ikke så meget mening - så får kunderne det jo billigere end hos større virksomheder.
Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2015 - 14:36 #10
#9

Butikken eller firmaet der så tjener under de 50.000
så kan de vel selv inkassere de 25%

Jeg syntes det lyder som en fin, idé for at gøre det nemmere at starte noget op,

Der er jo nok kæppe i hjulet i forvejen.

Så burde der jo også findes nogen fordele.

Hvad så med Skat, det slipper de vel ikke også for ?

JH
Avatar billede aliaz Nybegynder
12. juli 2015 - 18:42 #11
Er det en joke? Der er lige en iværksætter, der er blevet politianmeldt for at opkræve moms uden at være momsregistreret.
Avatar billede Jannickhess Professor
26. juli 2015 - 00:14 #12
# 11

Nej det er ikke en joke..

JH