Avatar billede Faxe1986 Nybegynder
10. juli 2015 - 11:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Publisher og liggende sider

Hej,
Jeg er ved at lave en publikation i publisher.
Jeg har brug for at side 1 er stående, side 2 er liggende og side 3 er stående igen.

Uanset hvordan jeg prøver, så ændrer publisher altid hele publikationen til stående eller liggende.

Hvad gør jeg forkert?
Jeg bruger Office pro plus 2013.
10. juli 2015 - 11:46 #1
Det er ikke den måde Publisher fungerer på. Det er enten stående eller liggende format i samme dokument.

En måde at løse din udfordring på er at rotere indholdet på de sider, du ønsker skal være "liggende". Eller opret 2 seperate dokumenter med hhv. stående eller liggende sider.

Alternativt kunne du overveje at oprette dokumentet i Word, der kan håndtere forskellige formater på de enkelte sider.
Avatar billede Faxe1986 Nybegynder
10. juli 2015 - 12:18 #2
Hej Erik,
Jeg vil lige forsøge det med at rotere indholdet - hvor gør jeg det?

Jeg kan ikke have 2 seperate, da det er en samlet publikation, som skal kunne udskrives i enten PDF, som en "hæfte" eller lignende.

Jeg startede i Word, men word er ikke særlig god til at håndtere data i excel.
Avatar billede Faxe1986 Nybegynder
10. juli 2015 - 12:20 #3
Fandt det selv.
10. juli 2015 - 12:26 #4
Rotere:
Indsæt alt indhold til siden
Marker det hele som gruppe
Vælg roter 90 grader til den ene eller anden side. Vælges på fanen Tegnefunktioner - Formater

PDF:
2 seperate filer konverteret til PDF. Herefter samles siderne i den ønskede rækkefølge.

Word:
Forstår ikke hvad du mener med at Word ikke er så god til at håndtere Excel-data. Det afhænger det vist af, hvordan opgaven udføres.
Avatar billede Faxe1986 Nybegynder
10. juli 2015 - 12:36 #5
Jeg skal kunne printe det i én samlet PDF. Ingen klippe klistre udenfor computeren.

Word kan ødelægge en del, hvis man flytter meget lidt på nogen ting. Der giver publisher en lidt mere brugervenlig oplevelse.
Og i forhold til en masse objekter med excel data - så er det meget mere enkelt at flytte rundt med i publisher, da andre sider ikke påvirkes, og man kan se alt udenfor margner.