Avatar billede marrix Juniormester
10. juli 2015 - 12:26 Der er 1 løsning

Firefox - Googlemap problem

Hej

Jeg arbejder med et google-map med markers/markører, som er tilføjet en click- og mouseover-event. Det virker for så vidt fint. Men i Firefox sker der noget mærkeligt: Hvis der er tekst (eller andet indhold) over kortet/map'et, så forskubber markørernes klikbare område sig (så det ser ud som om, at de ikke er klikbare - men eventen er bare flyttet et sted ind på kortet). Hvis jeg fjerner/udkommenterer tekst/indholdet over kortet, så er det klikbare område tilbage på markøren.

Googlemap'et bliver tilføjet noget element-styling bl.a. position relative - hvis jeg i webkonsollen ændrer relative til static, så virker markørerne, som de skal (men kortet flytter sig selvsagt - så det er ikke en løsning/forklaring).

Tjek evt. selv med koden herunder, som jeg har lånt fra googles egen side om markører (så koden skulle være god nok) - hvis mumleteksten er over kortet, så ligner det, at markørerne ikke reagerer på mouseover/hover (det klikbare område har forskubbet sig). Hvis mumleteksten fjernes/udkommenteres, er der pointer ved hover/mouseover på markøren. Og i Chrome, IE m.fl. virker begge dele helt uden problemer - kun Firefox driller. Hvorfor? Hvad kan jeg gøre?

Kode til test (bare en plain html-fil):

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta name="viewport" content="initial-scale=1.0, user-scalable=no">
    <meta charset="utf-8">
    <title>Complex icons</title>
    <style>
        html, body, #map-canvas
        {
            height: 800px;
            width: 800px;
            margin: 0px;
            padding: 0px;
        }
    </style>
    <script src="https://maps.googleapis.com/maps/api/js?v=3.exp&signed_in=true"></script>
    <script>
        function initialize() {
            var mapOptions = {
                zoom: 10,
                center: new google.maps.LatLng(-33.9, 151.2)
            }
            var map = new google.maps.Map(document.getElementById('map-canvas'),
                                          mapOptions);

            setMarkers(map, beaches);
        }

        var beaches = [
          ['Bondi Beach', -33.890542, 151.274856, 4],
          ['Coogee Beach', -33.923036, 151.259052, 5],
          ['Cronulla Beach', -34.028249, 151.157507, 3],
          ['Manly Beach', -33.80010128657071, 151.28747820854187, 2],
          ['Maroubra Beach', -33.950198, 151.259302, 1]
        ];

        function setMarkers(map, locations) {
            var image = {
                url: 'https://www.google.com/support/enterprise/static/geo/cdate/art/dots/blue_dot.png',
                size: new google.maps.Size(18, 18),
                origin: new google.maps.Point(0, 0),
                anchor: new google.maps.Point(9, 9)
            };

            var shape = {
                coords: [1, 1, 1, 18, 18, 18, 18, 1],
                type: 'poly'
            };
            for (var i = 0; i < locations.length; i++) {
                var beach = locations[i];
                var myLatLng = new google.maps.LatLng(beach[1], beach[2]);
                var marker = new google.maps.Marker({
                    position: myLatLng,
                    map: map,
                    icon: image,
                    shape: shape,
                    title: beach[0]
                });
            }

        google.maps.event.addDomListener(window, 'load', initialize);

    </script>
</head>
<body>

    <p>
        Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit fusce vel sapien elit in malesuada semper mi, id sollicitudin urna fermentum ut fusce varius nisl ac ipsum gravida vel pretium tellus.
    </p>
    <p>
        Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit fusce vel sapien elit in malesuada semper mi, id sollicitudin urna fermentum ut fusce varius nisl ac ipsum gravida vel pretium tellus.
    </p>
    <p>
        Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit fusce vel sapien elit in malesuada semper mi, id sollicitudin urna fermentum ut fusce varius nisl ac ipsum gravida vel pretium tellus.
    </p>

    <div id="map-canvas"></div>

</body>
</html>
Avatar billede marrix Juniormester
25. juli 2015 - 00:32 #1
Tilsyneladende hjalp det at ændre linket til map-js til følgende:

https://maps.googleapis.com/maps/api/js?v=3&signed_in=true