Avatar billede humentorch Praktikant
10. juli 2015 - 21:17 Der er 3 kommentarer

Omvendt Lopslag

Hej.
Jeg har et ark, hvor jeg bruger nummerer som 0001, 0002, 0003 som faktura numre.
I et andet ark har jeg så nogle priser. Det jeg gerne vil er, at når jeg indtaster faktura nummeret 0001, så kommer prisen i kolonnen automatisk over til faktura på det andet ark.

Det er netop det omvendte af =lopslag jeg vil, jeg vil istedet for at søge i en tabel og tage data der fra, vil jeg søge i en tabel og sætte data der ind i.

Håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig med at gøre dette :D
Avatar billede NetGuru87 Praktikant
11. juli 2015 - 11:52 #1
Er det ikke noget index og match du leder efter?
Er det ikke det der gøres i denne video du er ude efter, eller har jeg misforstået noget?
http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/excel/16-index-match.php
Avatar billede humentorch Praktikant
16. juli 2015 - 22:30 #2
Nej, det virker ikke. Men jeg tror du er på vej mod noget af det rigtige.
Jeg kan prøve at forklare det igen.
Jeg har et felt, når jeg f.eks. skriver "0001" i det felt, skal den automatisk finde det nummer i en tabel på et andet ark. I samme række som nummeret "0001" står i, skal den så indsætte nogle værdier.
Men hvis jeg så ændre nummeret til f.eks. "0002", skal den automatisk tage de samme værdiger og flytte fra den ene række til den anden.

Håber min uddybning kan hjælpe med en løsning på min problematik :D
Avatar billede humentorch Praktikant
27. juli 2015 - 19:54 #3
Jeg har selv fundet ud af svaret, jeg endte med at bruge en hvis funktion sammen med en eller funktion. Men tak for budende, dem sætter jeg stor pris på :D