Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2015 - 17:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Printer: canon MG6450

har d.d. købt ovst. printer i Elgiganten og har nu d.d. i ca.
6 timer forsøgt at få den startet op og installeret men forgæves hele vejen igennem.
så nu er jeg nærmest panisk. har osse en underlig ledning tilovers: "stort 3-benet hoved med en orange gummi-firkant i midten i den ene ende og de tre ben er ca. 1/2 cm. lange og de to af dem sidder ved siden af hinanden og vender vandret og det nederste alene-ben vender lodret. og selve dether stik er meget stort og osse trekantet. og i den anden ende af ledningen er der et rektangulært lille stik med 2 huller i.
HVAD GØR JEG - Elgiganten og deres support er ikke til at få fat i. og ham jeg købte det af henviser til deres support.
RIGTIG MEGET IRRITERENDE.
OG for mig at se er der ingen steder overhovedet den ledning (ovst.) kan sidde.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. juli 2015 - 08:40 #1
Det kabel, du har tilovers, er til stikkontakter i England.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2015 - 09:35 #2
Du skal måske lige fortælle hvordan den skal installeres i dit system. Er det med usb Wifi eller lan kabel den skal installeres?

Ps ved ikke dog om den har alle tre muligheder.

Jeg ville dog altid som udgangspunkt forsøge at installere den gennem en kablet forbindelse først, og så bagefter ændre opsættet så den bruger wifi hvis dette ønskes.
Kan forstille mig at den første kommunikation mellem printer og computer sker bedst på en kablet forbindelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2015 - 09:38 #3
Jeg kender ikke noget til Canon printere, da jeg kun selv har brugt 3 stk HP hvor de første to brugte usb som tilslutning. Her måtte man ikke tilslutte printeren FØR driveren var installeret på computeren. Så afvigelser i måden man installerer på kan gøre at printer ikke bliver detekteret af systemet.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2015 - 10:17 #4
jeg har en lan-forbindelse via modem hos yousee og den forbindelse er helt ok.
jeg har makket med det her siden jeg købte printeren i går over middag og nu er jeg så kommet frem til, at jeg mgl. en ledning mellem printer og pc. grin ikke. sådan en ledning var der ikke i kassen med printeren. så vil ringe til canon support i morgen. er da vildt underligt ikke?
jeg vil installere den via usb-ledning men som jeg kan se det er der ingen usb-indgang i printeren. KAN DET VIRKELIG PASSE?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2015 - 10:19 #5
#3
kom til at lægge min kommentar som et svar skulle være en kommentar istedetfor - og den kommer så her!
Avatar billede kurtba Ekspert
12. juli 2015 - 10:56 #6
Jeg har installeret en masse Canon printere og har aldrig oplevet, at der ikke fulgte en manual med, hvor man beskrev, hvorledes man skulle installere.
Den korte version kan du evt. hente her:
http://gdlp01.c-wss.com/gds/3/0300011843/01/MG6400_GS_E8b-1_V1.pdf
I følge den og også i følge specifikationerne hos Canon er der 2 muligheder for at forbinde den.
Wia trådløst netværk eller via usb kabel.
Så der er et usb stik i den et eller andet sted. Plejer altid at være på bagsiden. Det er meget almindeligt, at der ikke følger usb kabler med printere i dag, idet de fleste vælger wifi løsningen.
Vil du bruge usb løsningen, skal du jfr. installationsvejledning starte ved pkt. 8 med at sætte den medfølgende driver cd i din pc og følge vejledningen.
SÆT IKKE usb stikket i før du får besked om det, for ellers plejer det ikke at gå godt.
Medmindre du kun skal bruge printeren fra én pc, vil jeg anbefale at tilslutte den trådløst, idet man så kan printe fra flere pc.er, fra tablets og smartphones osv.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2015 - 13:27 #7
#6
hej kurtba
jeg fandt pludselig ud af, at der ingen ledning var mellem printer og pc så kørte ud i Elgiganten og købte sådan én - den medfulgte ikke i "Dkassen"! lidt underligt. og nu funker min nye printer. har makket med det siden i går over middag så nu er jeg bare totalt udaset.
læg lige et svar så du kan få points.
takker alle for jeres svar.
Avatar billede kurtba Ekspert
12. juli 2015 - 19:09 #8
Det er jo sparetider, så derfor følger der ikke mere alle mulige kablet med.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2015 - 23:01 #9
Godt du fik løst problemet. Sjovt at Canon har samme fremgangsmåde som HP med at man ikke må sætte kabel i før man får besked på det :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2015 - 06:07 #10
#9
det forstår jeg ikke rigtigt hvad du mener med.
er det derfor, at de ikke vedlægger kablet mellem printer og pc???
synes det er for dårligt, at man skal makke med sådan noget i 24 timer før man opdager hvad problemet er? i det mindste kan sælgeren da lige gøre opmærksom på, at det kabel mangler og at man skal købe det ved siden af så man får hele molevitten med derfra. og først da jeg kommer derud for anden gang og si`r at det kabel ikke lå i kassen fortæller de, at det skal man købe ved siden af. ku`de ha`sagt da jeg købte printeren. jeg bad om et afslag i prisen på det kabel til dækning af en extra omgang benzin.
Avatar billede MADOlsen Forsker
15. juli 2015 - 13:30 #11
#10 Mange, jeg selv inklusive, forbinder ikke min printer via USB, men udelukkende via WiFi. Så jeg er godt tilfreds med ikke at skulle betale for et kabel, som jeg alligevel aldrig kommer til at bruge :-)

I gamle dage, da man tilsluttede printere via parallelporten, manglede printerkablet i øvrigt også tit. Dengang var det til gengæld irriterende, da det var den eneste tilslutningsmulighed.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2015 - 23:16 #12
okay - så skal Elgiganten ikke klandres for det.
jeg syntes bare det var mærkeligt, at det ikke fulgte med.
jeg kører ikke trådløst.